فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۴۲۰»

ورود سالانه ۸۰۰ هزار تن آلایندگی به هوای پایتخت

عصر خودرو- شهردار تهران از ورود سالانه ۸۰۰ هزار تن آلایندگی به هوای پایتخت خبر داد.

ورود سالانه ۸۰۰ هزار تن آلایندگی به هوای پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، محمدباقر قالیباف با حضور در یک برنامه تلویزیونی ضمن تسلیت شهادت شیخ نمر گفت: قطعا خون پاک این شهید آثار و برکت خود را در جهان اسلام می‌گذارد.

    وی در واکنش به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر بستری شدنش در بیمارستان به دلیل آلودگی هوا گفت: عصر امروز در محل کارم از انتشار این خبر اطلاع یافته و از این حجم اخبار متضاد در شبکه‌های اجتماعی متعجب شدم.

    وی در خصوص چالش‌های شهر تهران گفت: امروزه آلودگی هوا و ترافیک از چالش‌های بزرگ کلان‌شهرها هستند که برخی مدیران شهری توانسته‌اند بر آلودگی هوا فائق آیند اما کمتر شهری معضل ترافیک را حل کرده است.

    شهردار تهران با بیان این که اگر قرار باشد یک چالش برای شهر تهران عنوان کنم قطعا موضوع آلودگی هوا را مطرح خواهم کرد، گفت: اولین نکته‌ای که باید در حل معضل آلودگی هوا مورد توجه قرار گیرد بحث منابع تولیدکننده آلودگی است؛ چرا که تا زمانی که منشا آلودگی شناخته نشود مشکل به درستی حل نمی‌شود.

    وی با بیان این که برخی معتقدند آلودگی هوا قابل حل نیست، گفت: می توان با انجام اقدامات ایجابی و سلبی به استانداردهای جهانی هوای پاک نزدیک شد.

    قالیباف با بیان این که دو نگاه برای حل معضل آلودگی هوا وجود دارد، گفت: برخی معتقدند که باید در ابتدا هوا تولید و بعد برای آن چاره اندیشی کرد اما ما معتقدیم آلودگی را باید در منبع تولید مانع شد و از همان ابتدا جلوی ایجاد آلودگی را بگیریم.

    شهردار تهران با بیان اینکه سالانه 800 هزار تن آلایندگی وارد هوای پایتخت می شود گفت: 82 درصد منابع آلایندگی هوای تهران وسایل متحرک از جمله موتور، خودرو و ... است و 18 درصد منبع آلایندگی مسکونی است.

    قالیباف با بیان این که برخی معتقدند که وسایل گرمایش خانگی منبع عظیم تولید آلایندگی در کلان‌شهرها هستند، گفت: شهرداری تهران با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن توانسته منابع آلایندگی شهر را تشخیص دهد و بر همین اساس باید عنوان کنم که وسایل گرمایشی خانگی کمتر از 4 درصد در تولید آلایندگی نقش دارند و وسایل نقلیه و کارخانه‌ها نقش عمده‌تری در تولید آلودگی دارند.

    وی با بیان این که وسایل نقلیه منبع اصلی آلودگی هوا هستند، گفت: باید مهار این گونه وسایل را در اولویت منع قانونی قرار دهیم.

    وی با بیان این که در شهر تهران 3 میلیون و 500 هزار خودرو وجود دارد، گفت: 300 هزار دستگاه از خودروهای متردد در پایتخت خودروهای کاربراتوری هستند که 50 درصد آلایندگی پایتخت را ایجاد می‌کنند.

    قالیباف با بیان این که خودروهایی در تهران تردد می کنند که بیش از 35 سال عمر دارند گفت: 300 هزار خودروی کاربراتوری تنها 10 درصد خودروهای پایتخت را شامل می شوند اما 50 درصد آلودگی را تولید می‌کنند.

    وی در خصوص وضعیت موتورسیکلت‌ها نیز گفت: موتورها در تهران 8 برابر یک خودرو آلایندگی ایجاد می‌کنند.

    ادامه دارد...

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو