فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ عنوان کرد

تأکید پلیس بر بازنگری مدت پنج ساله معاینه فنی‌ خودروها

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور ناجا با انتقاد از مدت پنج ساله خودروهای صفر برای معافیت از انجام معاینه فنی گفت: پلیس به جد معتقد است که این مدت باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

تأکید پلیس بر بازنگری مدت پنج ساله معاینه فنی‌ خودروها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  سردار تقی مهری در نشست خبری صبح امروز خود که در مقر شهرک آزمایش برگزار شد، به موضوع معاینه‌های فنی اشاره کرد و گفت: معتقدیم باید برای خودروهای فاقد معاینه فنی و خودروهای فرسوده محدودیت‌هایی اعمال شده و از جمله اینکه خدماتی همچون بیمه، سوخت و ... به آنان داده نشود.

    وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه آیا مدت پنج ساله فعلی برای معافیت خودروهای صفر از شماره گذاری مورد تایید پلیس است یا خیر؟ گفت: به جد معتقدیم که این مدت می‌بایست مورد بازنگری قرار بگیرد و اعتقاد پلیس بر این است که این زمان باید به سالی یکبار یا حداکثر سالی دو بار برای خودروهای صفر کاهش یابد و اگر بناست در موضوع آلودگی هوا اقدامی انجام شود باید به این موضوع توجه کنیم.

    وی همچنین درباره اجرای سامانه یکپارچه معاینه فنی به نام سیمفا اظهار کرد: در این خصوص جلسات مشترک با دستگاه‌های مربوطه چون وزارت کشور، محیط زیست و غیره انجام شده و تصمیمات خوبی نیز در این زمینه اتخاذ شده تا سیستم معاینه فنی در کشور به شکل یکپارچه درآمده و کنترل آن نیز به شکل الکترونیکی و مکانیزه انجام شود.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین از محدودیت‌ها و دست بسته پلیس در برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در کلان شهرها و شهرهای کوچک انتقاد کرد و گفت: 20 هزار تومان مبلغی است که پلیس می تواند برای خودروهای فاقد معاینه فنی آن هم در کلان شهرها جریمه صادر کند و در عین حال اختیار قانونی برای اعزام به تعمیرگاه یا توقیف خودروهای فاقد معاینه فنی را ندارد و تنها خودروهای دودزا و دارای نقص فنی را می‌توان به تعمیرگاه اعزام کرد که در این خصوص باید اقداماتی انجام شود.

    مهری با بیان اینکه در دیگر شهرها جریمه نداشتن برگه معاینه فنی 10 هزار تومان است خاطر نشان کرد: عدم نصب برچسب معاینه فنی نیز در کلان شهرها 10 هزار تومان و در دیگر شهرها پنج هزار تومان است ضمن اینکه پلیس در این حوزه نیز امکان توقیف را ندارد و اینها از مواردی است که باید مورد بازنگری قرار بگیرد. رقم‌های فعلی جرایم نیز به هیچ عنوان مطابق با جرایم نیست.

    مهری در عین حال تاکید کرد که موضوع خودروهای فرسوده و خودروهای فاقد معاینه فنی و همچنین خودروهای دودزا سه مقوله جدا از هم هستند و اینها را نباید با یکدیگر اشتباه گرفت چرا که ممکن است خودرویی فرسوده باشد اما استانداردهای مربوط به معاینه فنی را داشته باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط