فونیکسریمکسبهتام

در راستای کاهش آلودگی هوا

جایگاه‌های کوچک بنزین با ایده‌های نو به اصفهان آمد

عصر خودرو- شهردار اصفهان گفت: در راستای کاهش آلودگی هوا جایگاه‌های کوچک بنزین با ایده‌های نو به اصفهان آمد.

جایگاه‌های کوچک بنزین با ایده‌های نو به اصفهان آمد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰:۰۰
  • جایگاه‌های کوچک بنزین با ایده‌های نو به اصفهان آمد
  • جایگاه‌های كوچك بنزین با ایده‌های نو به اصفهان آمد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر  ، مهدی جمالی نژاد با اشاره به خدمات شهرداری و بهره‌برداری از طرح‌های مختلف شهری برای رفاه شهروندان اصفهانی اظهار کرد: احداث جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسان برای نخستین بار در کشور به تعداد 50 جایگاه با حمایت شهرداری اصفهان و در راستای بهبود کیفیت هوای شهر در حال انجام است. 

وی بیان کرد: رنج شهروندان اصفهانی ناشی از آلودگی هوا و محیط‌زیست ما را بر آن داشت که  جدا از پیگیری حقوق شهروندان اصفهانی از دستگاه‌های مربوطه، اقداماتی عاجل در بهبود کیفیت محیط زیست اصفهان به عمل آوریم.

وی با بیان اینکه نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد بخشی از آلودگی کلان‌شهرها ناشی از تردد خودروها در سطح شهر است، ادامه داد: یکی از راه‌های کاهش تردد مردم در سطح شهر، کاهش مسیر برای سوخت‌گیری خودروها یا افزایش جایگاه‌های سوخت است.

شهردار اصفهان افزود: چناچه میزان سوخت‌گیری هر خودرو را به طور میانگین 20 لیتر فرض کنیم، حدود 100 هزار خودرو روزانه به جایگاه‌های سوخت‌گیری مراجعه می‌کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به پراکندگی جایگاه‌های سوخت و میزان توقف در ترافیک جایگاه‌ها هر فرد برای سوخت‌گیری به اجبار مسافتی اضافی می‌پیماید که خود باعث ترافیک و آلودگی هوا می‌شود.

افزایش کیفیت هوای اصفهان، هدف اصلی احداث جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسان است

جمالی‌ن‍‍ژاد با اشاره به‌ قدیمی بودن جایگاه‌های سوخت کنونی، عدم بهره‌گیری از نوآوری‌های این صنعت و نیاز روزافزون شهر به جایگاه‌های سوخت اظهار کرد: هدف احداث جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسان در شهر، ایجاد تعادل بین نیاز شهروندان به جایگاه‌های سوخت و همچنین افزایش کیفیت هوا است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی وضعیت نابسامان هوای شهر مدت‌هاست ذهن مدیران شهر را درگیر کرده است، تصریح کرد: شرکتی که طرف قرارداد شهرداری قرار گرفته، اختراع خود را به ثبت رسانده است و تولید این محصول از این جهت اهمیت دارد که بخار بنزین توسط سیستمی که روی نازل تعبیه شده مکش می‌شود و دوباره به صورت بنزین در می‌آید که این موضوع سبب صرفه‌جویی در مصرف بنزین خواهد شد و به دنبال آن هوایی پاک‌تر را به همراه دارد.

شهردار اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی به دلیل کاهش سفرهای درون شهری و ترددهای اضافه جهت سوخت‌گیری، کمک به کاهش آلودگی هوا به علت تجهیز جایگاه‌ها‌ به سیستم بازیافت بخارات بنزین که در طولانی‌مدت موجب کاهش آمار بیماری‌ها خواهد شد و کاهش زمان سوختگیری و به تبع آن کوتاه شدن صف جایگاه‌ها، مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح به شمار می‌روند.

جمالی نژاد حداقل زمین مورد نیاز، متناسب بودن طرح جایگاه‌ها با سیما و منظر شهری، اجرای سریع، جلوگیری از انتشار بخارات بنزین از باک خودروها و نیز از مخزن جایگاه‌ها به هوا و همچنین عدم ریزش بنزین، بالا بودن ضریب ایمنی، انطباق با استاندارهای روز دنیا، بهره‌مندی از سیستم پردازش‌کننده کیفی و کمی بنزین به صورت آنلاین و مستمر با مرکز و ارتباط آن با مراکز پخش فرآورده‌های نفتی که امکان اعمال مدیریت کیفی بر عرضه سوخت را فراهم می‌کند و ایجاد اشتغال برای 150 نفر در فاز نخست و 230 نفر پس از عملیات اجرایی و دائم که در شرایط رکود موجود قابل توجه است را از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح جایگاه‌های سوخت‌رسان کوچک و مدرن برشمرد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو