فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۴۳۰»

چرا منابع اصلی آلودگی هوای تهران تعطیل نمی‌شوند؟

عصر خودرو- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کارخانجات تهران که منشاء اصلی آلودگی هوا است باید تعطیل شوند اما دستگاه های اجرایی خود را موظف به اطاعت از تصمیمات شورا نمی دانند.

چرا منابع اصلی آلودگی هوای تهران تعطیل نمی‌شوند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بحث آلودگی هوای تهران اظهار داشت: آلودگی هوای تهران اگرچه حل نشدنی است اما در خصوص آن  باید خیلی زیاد حرف بزنیم.

    وی با توجه به بازدید میدانی شورای شهر از کارخانجات تهران، افزود: شورا تاکید دارد که براساس قانون این کارخانجات باید تعطیل شوند اما دستگاه مسئول توجهی به این امر نمی کنند.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: زمانی که حرف از مدیریت یکپارچه شهری به میان می آید یعنی اینکه در خصوص مسائل مهم یک نهاد باید تصمیم بگیرد.

    تقی پور با بیان‌ اینکه آلودگی هوا و ذرات گرد و غبار در تهران منشاء و علت معلوم دارد، گفت: همه می‌دانند که چگونه می شود این مشکل را رفع کرد و وقتی قرار است شورای شهر یک آسیب را تشخیص بدهد نمی‌دانیم چرا دستگاه اجرایی خود را موظف به اجرای تصمیمات شورا نمی دانند که این هم آسیب دیگری است.

    وی با بیان اینکه همه راه حل ها برای رفع آلودگی هوای تهران مشخص است، تاکید کرد: برخی بر این عقیده هستند که حرف های شورای شهر دیگر تکراری است اما ما حرف هایمان را برای این تکرار می کنیم که قول ها عملی نشده است.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: همه مسئولان می‌دانند که راه حل اساسی و زیر بنای کاهش آلاینده ها، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و انتقال ترددها به زیرزمین و مترو است که در حال حاضر نیز 7 خط طراحی شده اما زمانی که تامین اعتبار نشود نمی توانیم در زمان برنامه ریزی شده آن را داشته باشیم و طبیعی است که این حجم از رفت و آمد در سطح شهر با خودروهای شخصی آلایندگی تولید می کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو