فونیکسریمکسبهتام

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند:

تاکسیرانان آبادان و خرمشهر نسبت به تعویض خودروها اقدام کنند

عصر خودرو- معاون اقتصادی منطقه آزاد اروند با تاکید برفراهم سازی دریافت تسهیلات بانکی با سود اندک، ازتاکسیرانان متقاضی خرمشهر و آبادان خواست هر چه سریعتر نسبت به تعویض خودروهای خود اقد ام کنند.

تاکسیرانان آبادان و خرمشهر نسبت به تعویض خودروها اقدام کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمدرضا معتمدی پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سیاست‌های این سازمان برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی عنوان کرد: با توجه به شرایط جوی منطقه و ورود ماهیانه حدود 40 هزار مسافر و سرمایه‌گذار خارجی به منطقه، نیاز به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان یک نیاز اصلی شناسایی‌شده و برای رفع آن مقرر شده که دولت و بخش خصوصی نیز به کمک سازمان منطقه آزاد اروند بیایند.

    وی خبر از اجرایی کردن این طرح در حوزه ناوگان تاکسیرانی منطقه اروند را داد و اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان منطقه آزاد اروند و تاکسیرانی و بخش خصوصی منعقدشده است که در پی آن و در مرحله نخست، واردکردن دو هزار دستگاه را در دستور کار داریم.

    معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه مذاکرات مختلفی با شرکت‌های گوناگون برای وارد کردن خودروهای جایگزین صورت گرفته و تفاهم‌نامه‌ای نیز با سازمان‌های تاکسیرانی خرمشهر و آبادان منعقد شده است، افزود: تمام پیشنهادات مطرح‌شده بررسی و با در نظر گرفتن شرایط منطقه و کاربری خودروهای مختلف و گرایش بیشتر تاکسیرانان نسبت به انتخاب خودروی جایگزین اقدام شده است.

    معتمدی هویوندا اکسنت را خودروی برگزیده شده برای جایگزینی تاکسی‌های فعلی اعلام کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای استفاده از این خودرو وجود ندارد و قیمت آن هم 50 میلیون تومان است.

    وی اعطای تسهیلات به تاکسیرانان را اقدامی کمک کننده برای خرید این نوع خودروی خارجی توسط تاکسیرانان منطقه اروند دانست و تصریح کرد: برای عملی شدن طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی با بانک‌ها مراوداتی انجام‌شده و یکی دو بانک پذیرفته‌اند که تسهیلات بانکی 30 میلیون تومانی را با سود کم چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار دهد.

    معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه تأکید کرد: این تسهیلات از محل منابع سازمان نبوده بلکه از اعتبار سپرده‌های سازمان در این بانک‌ها و از محل منابع بانکی به تاکسیرانان اختصاص داده خواهد شد.

    معتمدی با بیان اینکه تلاش شده است کمترین فشار به تاکسیرانان وارد شود، اظهار کرد: سعی شده است که با کمترین وثایق بانکی این تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه تغییر ناوگان تاکسیرانی، تاکسیرانان را متضرر نخواهد کرد و هزینه‌هایی بیش از گذشته به مردم تحمیل نخواهد شد، تصریح کرد: خودروها دارای استهلاک کمتر هستند و شرکت عامل نیز شرایطی را پذیرفته که داشتن گارانتی پنج‌ساله خودروها و در نظر گرفتن محلی برای ارائه خدمات پس از فروش و تأمین قطعات از جمله تعهدات این شرکت است که با در نظر گرفتن این امور هزینه‌های تمام‌شده برای تاکسیرانی به نسبت گذشته و در درازمدت بیشتر خواهد بود.

    معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند محل در نظر گرفته‌شده برای ارائه خدمات پس از فروش به تاکسی‌های وارداتی را در محدوده شهرک‌های صنعتی خرمشهر و آبادان اعلام کرد.

    معتمدی به تشریح پروسه واگذاری این تسهیلات اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌های لازم منعقدشده و در حال حاضر سازمان منطقه آزاد، بانک‌ها و شرکت عامل آماده هستند و منتظر اقدام سازمان تاکسیرانی برای معرفی متقاضیان هستیم.

    وی ادامه داد: در جلسه که در تاریخ 6 دی‌ماه جاری با سازمان‌های تاکسیرانی داشته‌ایم به آنها ضرب العجل داده شد که حداکثر تا هفته آینده اسامی متقاضیان را اعلام تا پیش از پایان سال نسبت به واردات 200 خودرو اقدام شود.

    معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با تأکید بر لزوم تسریع در معرفی متقاضیان، از تاکسیرانان متقاضی خواست هر چه سریع‌تر به سازمان تاکسی‌رانی خرمشهر و آبادان برای ثبت‌نام خود در لیست برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند.

    معتمدی فرصت ایجاد شده برای نوسازی تاکسی‌های منطقه اروند را فرصتی استثنایی خواند و متذکر شد: تاکسیرانان که قشر زحمت‌کش جامعه هستند، در اولویت هستند اما در صورت عدم استقبال تاکسیرانان این امکان در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت با این تفاوت که تسهیلات به بخش خصوصی تعلق نخواهد گرفت.

    وی با تأکید بر اینکه در هیچ کجای کشور این‌چنین شرایطی برای دریافت تسهیلات وجود ندارد از تاکسیرانان خواست هرچه سریع‌تر با مراجعه به سازمان تاکسیرانی اقدام کنند.

    معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خبر از اتخاذ تمهیداتی پیش از واگذاری خودروهای جایگزینی از جمله بر برگزاری دوره‌های توجیهی برای تاکسیرانان و اعمال نظارت برای ثبوت قیمت‌ها را نیز داد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو