فونیکسریمکسبهتام

وزارت دادگستری آمریکا شرکت فولکس واگن را تحت پیگرد قانونی قرار داد

عصر خودرو- وزارت دادگستری آمریکا شرکت آلمانی «فولکس واگن » را درارتباط با رسوایی تقلب آلایندگی تحت پیگرد قانونی قرار داد.

وزارت دادگستری آمریکا شرکت فولکس واگن را تحت پیگرد قانونی قرار داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصرخودرو» به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی یورونیوز روز گذشته (دوشنبه) با اعلام این پیگرد قانونی افزود که پیگیری کیفری علیه این شرکت خودرو سازی آلمانی را برای خود محفوظ می دارد.
    به گزارش این شبکه تلویزیونی، فولکس واگن متهم است نرم افزاری بر روی بیش از 11میلیون خودرو ساخت این شرکت نصب کرده است که هنگام تست فنی، آلاینده ها را کمتر از میزان واقعی نشان دهد.
    یورونیوز گزارش داد: در صورتی که شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن در دادگاه آمریکا محکوم شود، باید بیش از 18 میلیارد دلار جریمه به خریداران خودروهای خود پرداخت کند.
    بنابرگزارش ها، رسوایی فولکس واگن در تقلب میزان آلاینده خودروهای ساخت این شرکت، در سپتامبر سال گذشته میلادی و درپی تحقیقاتی که مسئولان آمریکایی بعمل آوردند، بر ملا شد.
    این رسوایی منجر به کاهش فروش خودروهای فولکس واگن در سراسر جهان شد.
    شرکت فولکس واگن تاسیس سال 1946 میلادی و مقر آن در شهر «وولسفبورگ» (Wolfsburg) واقع در ایالت «نیدرزاکسن» آلمان است.
    در آمد این شرکت خودروسازی آلمانی در سال 2014میلادی نزدیک به 245 میلیارد دلار اعلام شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم