فونیکسریمکسبهتام

فولکس واگن شاسی بلند برقی رونمایی می‌کند

عصر خودرو- فولکس واگن در نمایشگاه خودروی دیترویت که هفته جاری آغاز به کار می‌کند، با هدف جلب خریداران آمریکایی پس از رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی، یک شاسی بلند برقی رونمایی خواهد کرد.

فولکس واگن شاسی بلند برقی رونمایی می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، منابع آگاه به رویترز گفتند: این خودرو مدل پلاگین هیبریدی تیگوان خواهد بود که پرفروش‌ترین شاسی بلند این خودروساز آلمانی است.

    به گفته منابع آگاه، این مدل مفهومی که پس از رونمایی یک مینی بوس برقی فولکس واگن در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی (CES) لاس وگاس صورت می‌گیرد، سال آینده به بازار آمریکا عرضه خواهد شد.

    نمونه اولیه تیگوان جدید در محورهای جلو و عقب خودرو موتورهای برقی بکار گرفته و نسبت به مدل مفهومی GTE که پنجمین مدل پرفروش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سپتامبر گذشته بود، عملکرد بهتری در سطوح ناهموار دارد.

    تحلیلگران اظهار می‌کنند برند فولکس واگن برای معکوس کردن کاهش فروش سالانه، بایستی مدلهای جدیدی در دومین بازار بزرگ خودروی جهان معرفی کند. فروش این برند 4.8 درصد در سال 2015 کاهش یافت و به 349 هزار و 440 دستگاه رسید.

    گروه خودروسازی فولکس واگن در پی افشای تقلبش در تستهای آلایندگی دیزلی در آمریکا که به تقاضا برای خودروهای دیزلی لطمه زده است، خودروهای برقی را مورد توجه قرار داده و با توجه به محبوبیت خودروهای شاسی بلند، عرضه چنین مدلی اقدام کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

    با اینهمه تقاضا برای خودروهای هیبریدی و برقی تحت تاثیر ارزان شدن بنزین، مسافت محدودی که این خودروها با شارژ کامل می‌توانند طی کنند و همچنین قیمت بالای آنها قرار گرفته است.

    بر پایه اعلام انجمن حمل و نقل برقی، فروش خودروهای هیبریدی و برقی در 11 ماه سال 2015 نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به میزان 16 درصد کاهش یافت و به 452 هزار و 338 خودرو رسید.

    با اینهمه رگولاتورها به منظور مقابله با آلایندگیهای گلخانه ای، خودروسازان را ملزم به فروش خودروهای برقی بیشتری کرده اند و فولکس واگن در پس رسوایی آلایندگی خود مایل است تلاشهایش در این زمینه را دو برابر کند.

    موسسه تحقیقاتی "ای اچ اس اتوموتیو" پیش بینی کرده است فروش برند فولکس واگن در آمریکا ممکن است امسال 13 درصد کاهش پیدا کند اما سال آینده با معرفی مدل جدید شاسی بلند، بهبود خواهد یافت و تا سال 2020 به 507 هزار و 794 دستگاه می‌رسد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو