فونیکسریمکسبهتام

بیش از ۱۶۰۰ تاکسی فرسوده ارومیه نوسازی می‌شود

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه گفت: امسال یک هزار و ۶۴۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی و تحویل ناوگان تاکسیرانی ارومیه می‌شود.

بیش از ۱۶۰۰ تاکسی فرسوده ارومیه نوسازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، فخرالدین معصوم زاده  با بیان اینکه مذاکرات اتحادیه تاکسیرانی با بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات بانکی انجام شده است افزود: با توجه به افزایش میزان آلاینده‌ها در هوای ارومیه و بخشی از این آلودگی به دلیل خودروهای فرسوده است، به لحاظ منطقی و عقلانی ضرورت نوسازی این تعداد خودرو فرسوده بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

    معصوم زاده با بیان اینکه با توجه به شرایط زیست محیطی و بحران آلودگی هوا، خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل ضروری است گفت: در سال 93، از 648 دستگاه تاکسی فرسوده ثبت نامی برای دریافت تاکسی جدید، تعداد 208 دستگاه نوسازی شد.

    وی علت عدم نوسازی تاکسی‌ها در سال 94 را اختلافات ناشی از ایران و ستاد سوخت کشور عنوان کرد و گفت: اکنون برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده شرکت ایران خودرو با اتحادیه تاکسیرانی کشور برای تحویل تاکسی‌های سمند، پژو و آریا وارد عقد قرارداد شده است و اتحادیه تاکسیرانی در حال مذاکره با شرکت‌های عامل برای پرداخت تسهیلات به رانندگان تاکسی جهت نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهری است.

    وی با بیان اینکه شهر ارومیه جزو هشت شهر آلوده کشور لقب گرفته است افزود: نو سازی تاکسی‌های فرسوده در کاهش آلودگی هوا مؤثر است، چرا که هر لیتر بنزین خودرو فرسوده در حدود 430 گرم آلاینده در هوا تولید می‌کند.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه در پاسخ به اینکه توزیع سوخت یرو 4 برای جلوگیری از آلودگی در ارومیه به کجا رسیده است گفت: متاسفانه هم اکنون این سوخت فقط در کلانشهر ها توزیع می‌شود.

    وی با بیان اینکه متوسط عمر ناوگان تاکسی رانی ارومیه هشت سال است اظهارداشت: یکی از سیاست‌های شورا و شهرداری ارومیه در سال 95 تجهیز، توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی ارومیه است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو