فونیکسریمکسبهتام

اعتماد دوباره به پژو

عصر خودرو- ایران‌خودرو و پژو در حالی تا چندی دیگر قراردادی را امضا و فصل جدیدی را در شراکت شان آغاز خواهند کرد که به اعتقاد برخی منتقدان، این شرکت فرانسوی نمی‌تواند شریک خوبی برای خودروسازی کشور باشد و باید به سراغ گزینه‌های دیگر رفت.

اعتماد دوباره به پژو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در باب این نظر منتقدان، یک نکته بسیار مهم وجود دارد که دقت در آن تا حد زیادی می‌تواند از شدت انتقادات نسبت به پیوند دوباره ایران‌خودرو و پژو بکاهد. منتقدان وقتی صحبت از پژو به میان می‌آورند، به‌نوعی منظورشان پژوی دهه 60 است، همان که بیش از دو دهه فقط به فروش خودرو در بازار ایران فکر می‌کرد و هیچ‌گاه هم حاضر به سرمایه‌گذاری در «جاده مخصوص» نشد. بدون شک اگر ملاک را پژوی دهه 60 قرار بدهیم، حق کاملا با منتقدان است؛ زیرا تکرار رفتار گذشته این خودروساز فرانسوی در ایران، نه کمکی به خودروسازی کشور خواهد کرد و نه رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت. این در شرایطی است که با توجه به مواضع مقامات ایرانی و فرانسوی، نه ایران‌خودرو، ایران‌خودرو دهه 60 است و نه پژو، پژوی آن دهه. اگر نگاهی به جزئیات قرارداد ایران‌خودرو و پژو بیندازیم، متوجه می‌شویم بند بند آن با گذشته تفاوت داشته و دو طرف با رویکردی جدید و بسیار متفاوت از قبل، همکاری دو جانبه‌شان را آغاز خواهند کرد. تشکیل شرکتی مشترک با سهم برابر، آغاز تولید با ساخت داخل مناسب و الزام صادرات محصولات تولیدی پژو در ایران، از جمله نکاتی است که به شرط اجرا می‌توانند اثر مثبتی روی خودروسازی کشور بگذارند. به‌نظر می‌رسد با توجه به تغییر رویکرد پژو در قبال خودروسازی ایران، می‌توان دوباره به این خودروساز فرانسوی اعتماد کرد.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو