فونیکسریمکسبهتام

واکنش فولکس واگن به لبریز شدن صبر آمریکا

عصر خودرو- مدیرعامل فولکس واگن هفته جاری برای حضور در نمایشگاه خودروی دیترویت و دیدار با رگولاتورهای آمریکایی که از عدم همکاری این خودروساز آلمانی در تحقیقات تقلب در تستهای آلایندگی به خشم آمده اند، به آمریکا می‌رود.

واکنش فولکس واگن به لبریز شدن صبر آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ماتیاس مولر روز دوشنبه در نمایشگاه خودروی دیترویت برای اهالی مطبوعات سخنرانی خواهد داشت و روز چهارشنبه برای دیدار با جینا مک کارتی، مدیر سازمان حفظ محیط زیست آمریکا به واشنگتن خواهد رفت که یک روز پیش از پایان مهلت فولکس واگن برای ارایه پیشنهادات مربوط به نحوه تعمیر حدود 600 هزار خودروی دیزلی آلاینده در آمریکا خواهد بود.

    سفر مولر به آمریکا نخستین دیدار وی از این کشور از زمان انتصاب به سمت مدیرعاملی فولکس واگن در سپتامبر است و در شراطی انجام می‌گیرد که مصرف کنندگان، واسطه‌های فروش خودرو و بازرسان و مقامات دولت آمریکا عصبانیت روزافزونی نسبت به عدم رغبت فولکس واگن برای همکاری کامل در تحقیقات مربوط به تقلب این شرکت در تستهای آلایندگی دیزلی پیدا کرده اند. بازرسان آمریکایی می‌گویند این شرکت حاضر به ارایه اسناد مربوطه از جمله ایمیلهایی که برای شناسایی کارمندان عامل این رسوایی ضروری هستند، نشده است.

    اریک اشنایدرمان، دادستان کل نیویورک در بیانیه ای اظهار کرد: صبر ما نسبت به فولکس واگن رو به پایان است. این شرکت در ارایه اسناد فعالیتهای آمریکایی خود رغبتی نشان نمی‌دهد و درصدد به تاخیر انداختن پاسخ تا زمان تکمیل شدن تحقیقات داخلی خود است.

    نیویورک یکی از 46 ایالتی است که درباره فریبکاری فولکس واگن در مورد آلایندگی خودروهایش تحقیق می‌کند و یکی از شش ایالتی است که این تحقیقات را هدایت می‌کند. وزارت دادگستری آمریکا از جانب سازمان حفظ محیط زیست هفته گذشته یک شکایت مدنی جداگانه علیه فولکس واگن تنظیم کرد که ممکن است به صدور حداکثر 45 میلیارد دلار جریمه منتهی شود. این وزارتخانه همچنین سرگرم تحقیقات از فولکس واگن بوده اما هیچ اتهام کیفری مطرح نکرده است.

    سازمان حفظ محیط زیست آمریکا در سپتامبر گذشته فاش کرد فولکس واگن برای تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی، یک نرم افزار غیرقانونی در خودروهایش نصب کرده که میزان آلایندگی آنها را در زمان تست لابراتواری کمتر از شرایط رانندگی معمولی نشان می‌دهد.

    فاش شدن این رسوایی ضربه سختی به فولکس واگن زد به طوریکه ارزش سهام این شرکت سقوط کرد و فروش برند فولکس واگن در سال گذشته پنج درصد کاهش یافت. فروش گروه فولکس واگن که شامل برند لوکس آئودی، برند اسپورت پورشه و همچنین اسکودا و سیت است، سال گذشته دو درصد کاهش یافت که نخستین کاهش سالانه فروش از سال 2002 بود.

    در آلمان فولکس واگن دسترسی به فایلهای شرکت از جمله ایمیلها را برای بازرسان فراهم کرده است. شرکت حقوقی آمریکایی جونز دی که سرگرم تحقیقات داخلی برای فولکس واگن است به اسناد بیش از یک دهه گذشته شامل ایمیلها دسترسی یافته است.

    این شرکت در یافته‌های اولیه خود اعلام کرد 102 ترابایت اطلاعات که برابر با 50 میلیون کتاب است، در اختیار دارد و بیش از 1500 دستگاه ذخیره سازی الکترونیکی را از حدود 380 کارمند جمع آوری کرده است اما مقامات آمریکایی می‌گویند فایلهای درخواستی را دریافت نکرده اند زیرا فولکس واگن مدعی است قانون حریم خصوصی آلمان دادن اطلاعات به آنها را ممنوع می‌کند.

    مدیرعامل فولکس واگن قول داده است افشاگری کاملی داشته باشد و هفته گذشته هم تاکید کرد به شکل کامل و سازنده با مقامات آمریکایی همکاری دارد اما مقامات آمریکایی همچنان ناراضی مانده و اظهار می‌کنند فولکس واگن پشت قوانین حریم خصوصی آلمان پنهان شده تا شواهد لازم را ارایه نکند.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، فولکس واگن همچنین سریع دست به کار شده و برای خودروهای آلاینده در آلمان راه حلی یافته است و فراخوان خودروها در اروپا را ماه جاری آغاز می‌کند. بعضی از خودروها یک به‌روزرسانی نرم افزاری ساده دریافت خواهند کرد در حالیکه سایرین به اصلاح سخت افزاری نیاز دارند اما مشتریان و واسطه‌های فروش در آمریکا هنوز درباره نحوه و زمان تعمیر خودروها اطلاعی ندارند.

    نشریه آلمانی زوددویچه سایتونگ گزارش داده است فولکس واگن بازخرید حداکثر 115 هزار خودرو در آمریکا که تعمیر آنها مشکل یا پرهزینه خواهد بود را مورد ملاحظه قرار داده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو