فونیکسریمکسبهتام

کاهش ریسک بیمه شخص ثالث با فناوری نوین

عصر خودرو- شرکت‌های بیمه آمریکا با استفاده از فناوری رصدیاب رفتار مشتری بر مبنای مصرف، نرخ بیمه نامه خودرو را بر میزان سرعت راننده در پیچ جاده و تعداد دفعات ترمز تعیین خواهند کرد.

کاهش ریسک بیمه شخص ثالث با فناوری نوین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شرکت های بیمه طی سال های اخیر برای تعیین نرخ حق بیمه نامه خودرو از میزان مسافت طی شده خودرو در طول یک سال استفاده می کردند. اما تغییرات اخیر در حوزه تکنولوژی، امروزه شرکت های بیمه ای را به توانایی منحصر به فردی در قضاوت از رفتارهای رانندگی مشتریان خود مجهز کرده است.

    اینکه در چه زمان هایی بیشتر رانندگی می کنید و یا در چه بازه ای حین رانندگی احتمال ترمز گرفتن شما افزایش می یابد از جمله اطلاعات جزئی تازه‌ای است که تکنولوژی امروز در اختیار شرکت‌های بیمه برای تعیین هزینه پوشش ریسک حوادث خودرو قرار می دهند.

    تا جاییکه اخیرا یک شرکت بیمه در آمریکا با همکاری یکی از خودروسازان محلی اقدام به رصد رفتارهای رانندگی مشتریان خود کرده است. مشتریان خودروهای این شرکت با دانلود برنامه ای متصل به سیستم خودرو، بیمه گر خود را از میزان سرعت و ترمزگیری در جاده با خبر می سازند.

    این برنامه تخفیفی 5 درصدی به نرخ بیمه نامه مشتریان اعمال می‌کند که این تخفیف در صورت رعایت دستورالعمل‌های رانندگی که از طریق آن صورت داده به شرکت بیمه مخابره می شود می تواند تا مرز 30 درصدی نیز افزایش یابد.

    تاکنون شرکت‌های بیمه بسیاری در آمریکا با استفاده از این فناوری نوین اقدام به تعیین حق بیمه شخص ثالث کردند. سیاست بیمه بر مبنای مصرف در تعیین حق بیمه خودرو از سال 2012 تاکنون توانسته ریسک حوادث رانندگی را کاهش دهد و رفتارهای رانندگان را به سوی استاندارد جهانی سوق دهد.

    هم چنین پیش‌بینی می‌شود با طراحی سیستم متصل به مسیریاب گوشی‌های تلفن همراه رانندگان، اطلاعات بیشتری چون میزان سرعت راننده در حین دور زدن با اتصال یافتن به سیستم فرمان هدایت خودرو به شرکت‌های بیمه برای تعیین ریسک احتمالی مخابره شود.

    از این رو شرکت‌های بیمه استفاده از تکنولوژی رصدیاب رفتارها حین رانندگی را به دلیل دسترسی به تصویری شفاف از میزان ریسک احتمالی رانندگان مهم می‌شمارند و بهره‌گیری از این فناوری نوین را در طراحی بیمه‌نامه‌ها مطابق با میزان ریسک مشتری ضروری می‌دانند.

    هم چنین بهره‌گیری شرکت‌های بیمه از نرخ‌گذاری بر مبنای مصرف در تعیین حق بیمه شخص ثالث توانسته ذخایر مالی شرکت‌های بیمه را از پرداخت‌های گزاف خسارت‌های ناشی از حوادث رانندگی مصون کند و بیمه‌گذاران را در توانایی ایفای تعهدات شان یاری کند.

    از طرفی دیگر مشتریان نیز با استفاده از تکنولوژی بیمه بر مبنای مصرف، کنترل بیشتری بر میزان نرخ بیمه نامه پرداختی ماهانه خود خواهند داشت. البته پیش‌بینی می‌شود با رواج این فناوری جدید در خودروها مشتریانی که از اتصال رفتارهای رانندگی شان به سیستم خودرو سرباز زنند به مثابه چراغ خطری در میزان ریسک احتمال برای بیمه گران تلقی شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو