فونیکسریمکسبهتام

تویوتا پریوس، آسمان آبی، زمین پاک

عصر خودرو- پریوس در کنار کلیه خودروهای هایبریدی بالاترین سازگاری با محیط زیست را دارد.

تویوتا پریوس، آسمان آبی، زمین پاک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶:۰۰
  • تویوتا پریوس، آسمان آبی، زمین پاک
  • تویوتا پریوس، آسمان آبی، زمین پاک

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، اساس هدف از تولید هایبریدی ها کاهش آلودگی و حداقل استفاده از انرژی در کنار قابلیت بازیافت است. خودروها باتری های تولید شده توسط این کمپانی ها کمک قابل توجهی به موضوع زیست محیطی و مبارزه با آلودگی هستند. از سوی دیگر باتری این خودروها قابل بازیافت هستند و در تمامی نمایندگی های این کمپانی قابل بازیافت برای استفاده مجدد هستند.
پریوس همانند سایر خودروهای این کمپانی و به خصوص هایبرید به دنبال ارتقاء و افزایش بهره وری همه جانبه است. در همین راستا در پریوس با استفاده  از چرخه (Atkinson cycle) گازهای گرم خروجی را سرد کرده و به کاهش دمای موتور کمک قابل توجهی می کند. در این حالت احتراق خودرو در مقایسه با خودروهای معمولی به سبب پورت های ورودی افزایش می یابد.
بر اساس گفته های سرپرست ارشد دپارتمان موتورهای هایبریدی، راندمان این موتورها در حال افزایش به اوج بازدهی حرارتی یعنی چیزی نزدیک به 40% دیزلی است. در این دسته از خودروها خروجی اسب بخار از 80 به 71 کاهش یافته همچنین گشتاور آن نیز از 153 به 120 تبدیل شده، موتور در این گونه از خودروها کوچک تر و سبک تر شده است که با بهره از بخش الکتریکی موتور هیچ گونه کاستی و نقصی به سبب کاهش اسب بخار در خودرو رخ نمی دهد.
همانند دیگر سدان های تغییر یافته، تویوتا پریوس 2016 نیز به  نسبت مدل قبلی خود در طول و عرض تغییراتی داشته و بزرگتر شده است. چراغ های جلویی این خودرو حالت اشکی سال 2004 خود را حفظ کرده است اما در بدنه خطوط جدیدی به آن اضافه شده که به بالا رفتن این خودرو در زیبایی بصری کمک شایانی نموده است. چراغ های LED و چراغهای عقب هر دو کوچکتر و متمایز از مدل های فعلی بوده و رو به پایین کشیده شده اند. در مدل جدید این خودرو با بهره گیری از معماری جهانی تویوتا، ارتفاع خودرو 1 اینچ پایین تر آمده که این خود به مرکز ثقل این خودرو افزوده است همچنین استفاده از فولاد مقاوم در این خودرو تا 60%  به مقاومت آن اضافه کرده است. بهبود در سیستم تعلیق خودرو به کنترل و اداره این خودرو کمک کرده است. اگرچه که فضای داخلی خودرو برای مسافران به نسبت قبلی اندکی کوچک تر شده است اما مخزن سوخت آن از 22 به 25 مکعب ارتقاء یافته است.
فضای داخلی پریوس در نوع جدید خود چندان متفاوت از نوع قبلی اش نبوده است. داشبرد خودرو از پلاستیک فشرده تشکیل شده که صفحه نمایش در مرکز داشبرد به وضوح از آن و کلیدهای تهویه مطبوع متمایز است.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو