فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر:

مبالغ پرداختی دولت برای خرید اتوبوس کافی نیست

عصر خودرو- عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: معمولا بودجه خرید اتوبوس از طرف دولت تامین شده و از طریق وزارت کشور در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد، درحالی که ۵ سال است که حتی یک دستگاه اتوبوس به شهرداری تحویل داده نشده است.

مبالغ پرداختی دولت برای خرید اتوبوس کافی نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، اقبال شاکری در خصوص مشکلات ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید براینکه حمل و نقل عمومی به طور کلی طرحی حاکمیتی است، گفت: در تمام شهرها بخصوص کلان‌شهرها سهم عمده خرید اتوبوس توسط بودجه عمومی دولت‌ها تامین می‌شود.

    وی ادامه داد: معمولا بودجه خرید اتوبوس از طرف دولت تامین شده و از طریق وزارت کشور در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد، درحالی که 5 سال است که حتی یک دستگاه اتوبوس به شهرداری تحویل داده نشده است.

    شاکری با تاکید براینکه شهرداری نیز براساس ضرورت‌هایی موجود یک سوم بودجه خود را به حمل و نقل عمومی اختصاص داده است، اظهار کرد: خرید ناوگان اتوبوسی جدید، بازسازی ناوگان فرسوده، نصب فیلتر دوده بر اتوبوس‌ها و ... از جمله مواردی است که توسط شهرداری تامین شده است.

    عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه به نظرم شورا و شهرداری اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌اند که متاسفانه کفایت نمی‌کند، بیان کرد: در حال حاضر حدود 6 هزار و 600 اتوبوس در شهر تهران وجود دارد که نیمی از آنها فرسوده بوده و به بازسازی نیاز دارند.

    وی با اشاره به اینکه در حوزه مترو و اتوبوس با کمبود شدید مواجه هستیم، عنوان کرد: این شهر به حدود 11 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

    شاکری همچنین افزود: هر یک از سامانه‌های حمل و نقل عمومی همچون تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو مکمل یکدیگر هستند و نمی‌توان یکی از آنها را فدای دیگری کرد و مردم به خدمات تمام این سامانه‌ها نیاز دارند.

    عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر خاطرنشان کرد: شورای شهر به صورت مداوم در این زمینه با دولت در تعامل است، اما مبالغی که پرداخت می‌شود؛ بسیار اندک است که کافی نیست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو