فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد

پوشش بیمه‌ای تاکسیرانان جدید

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه علی رغم مشکلات اعتباری بیمه تاکسیرانان قطع نشده، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده از امروز رانندگان جدید نیز تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

پوشش بیمه‌ای تاکسیرانان جدید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سید تقی نوربخش در نشستی خبری ضمن اعلام این خبر گفت: حدس می‌زنیم 15 هزار نفر دیگر به جمع بیمه شدگان حوزه تاکسیرانی افزوده شود.

    وی افزود: بیمه تاکسیرانان سراسر کشور براساس تفاهم‌نامه‌ای که منابع آن از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شد، در سال 1389 با سازمان تامین اجتماعی منعقد شد و ما متعهد شدیم تاکسیرانان را تحت پوشش ببریم.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه متاسفانه در دولت دهم تنها حدود 10 درصد از منابعی که برای این پوشش پیش‌بینی شده بود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد، اظهار کرد: این در حالی است که در سال گذشته در دولت یازدهم حق بیمه تاکسیرانان پرداخت شد و ما توانستیم پوشش بیمه تاکسیرانان را استمرار دهیم، اما در سال 94 به علت مشکلات اقتصادی دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداختی نداشتیم.

    نوربخش ادامه داد: علی‌رغم این مشکلات، پوشش بیمه‌ای مشمولان قبلی تداوم پیدا کرد، اما برای تحت پوشش بردن افراد جدید باید منابع مالی تامین می‌شد. خوشبختانه با پیگیری‌های سازمان تامین اجتماعی و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، پوشش بیمه‌ای تاکسیرانان جدید را از امروز آغاز کردیم.

    وی با بیان اینکه تاکسیرانان می‌توانند در تهران و شهرستان‌ها از امروز به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند، گفت: لیست‌های بیمه از بهمن 93 در اختیار شعب قرار گرفته و چنانچه تاکسیرانان بخواهند سوابق بیمه‌ای بیشتری داشته باشند، می‌توانند با پرداخت حق بیمه از آن زمان تحت پوشش درآیند.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: حدس می‌زنیم حدود 15 هزار تاکسیران جدید به مجموعه قبلی اضافه شوند. 13.5 درصد حق بیمه مربوط به تاکسیرانان از سوی دولت و 13.5 درصد از سوی بیمه‌شده، پرداخت می‌شود که البته ضرایب مختلفی دارد. به عنوان مثال برای رانندگان درون‌شهری یک درصد ضریب حداقل حقوق و دستمزد، برای رانندگان اتوبوس و سواری 1.1 درصد و برای رانندگان باربری 1.3 درصد است.

    نوربخش در ادامه با بیان اینکه در 3 سال پایانی دولت دهم 200 میلیارد تومان بابت بیمه تاکسیرانان به تامین اجتماعی پرداخت شده بود، اظهارکرد: این در حالی است که در دولت یازدهم طی یک سال 670 میلیارد تومان در این راستا به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد.

    پوشش بیمه‌ای صیادان، قالیبافان و ...

    وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره بیمه صیادان، قالیبافان و اقشاری از این دست، گفت: پوشش‌های جدید متناسب با احراز شرایط انجام می‌شود، اما اگر برای ما مسلم شود که شخصی استحقاق تحت پوشش رفتن را ندارد، سریعا بیمه‌اش را قطع می‌کنیم. درباره بیمه کارگران ساختمانی نیز باید گفت امسال 250 هزار کارگر جدید را تحت پوشش بردیم که با احتساب بیمه شدگان قبلی به یک میلیون و 100 هزار نفر می‌رسد.

    برنامه‌ای برای توسعه برچسب اصالت به 130 قلم دارو

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسش دیگری درباره نتایج پایلوت کارت‌های هوشمند درمان در استان یزد گفت: در این زمینه اقدامات خوبی در حال انجام است و طرح پایلوت به خوبی پیش می‌رود. همچنین در کنار اجرای این طرح، کنترل برچسب اصالت 18 قلم داروی پرهزینه و گرانقیمت را با هماهنگی وزارت بهداشت آغاز کردیم و تلاش می‌کنیم با کنترل برچسب اصالت، امکان سوءاستفاده از داروهای گران قیمت وجود نداشته باشد. برنامه ما برای توسعه این طرح، کنترل برچسب اصالت تا 130 قلم داروست.

    بیمارستان‌های تامین اجتماعی بزودی ستاره‌دار می‌شوند

    نوربخش همچنین در پاسخ به پرسش ایسنا درباره ستاره‌دار شدن بیمارستان‌های تامین اجتماعی گفت: به تازگی 80 میلیارد تومان به منظور ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها به استان‌ها تخصیص داده شده است و به زودی بیمارستان‌ها ستاره‌های خود را دریافت خواهند کرد.

    وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره صدور کارت‌های اعتباری کالا برای بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: هماهنگی‌های لازم در حال انجام است، ولی جزییات را باید از وزارت رفاه پیگیری کنید.

    40 میلیارد تومان اعتبار برای ارایه وام به مستمری‌بگیران

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین درباره زمان پرداخت وام‌های دو میلیونی به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، اظهار کرد: 40 میلیارد تومان اعتبار برای این امر تخصیص داده شد که مرحله اول را در آبان‌ماه پرداخت کردیم و مرحله دوم آن از بهمن‌ماه آغاز خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو