فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۴۶۳»

آثار آلودگی هوا بر سلامت تهرانی‌ها فاجعه‌آمیز است

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران که مسئولیت دبیری چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا را بر عهده دارد، همزمان با دومین روز برگزاری این همایش گفت: آلودگی هوا در سال ۹۴ به معضل جدی سلامتی شهروندان در کلان شهرهای ایران تبدیل شده و بسیاری از شهرهای کشور به دلایل گوناگون به ویژه تعدّد خودروهای سبک و سنگین در کانون آلایندگی‌های هوا قرار دارند.

آثار آلودگی هوا بر سلامت تهرانی‌ها فاجعه‌آمیز است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر وحید حسینی افزود: البته تعداد اندکی از آلاینده‌های اصلی به عنوان آلاینده‌ های معیار، پایش و گزارش می شوند و تنوع و تعدّد سهم موجود در هوا، بسیار بیشتر از این‌ آماری است که اعلام می شود.

    وی با اشاره به این که آمارها نشان می دهد، سلامت بسیاری از افراد جامعه در معرض خطر جدی قرار گرفته و بسیاری از بیمار‌های غیر واگیر به آلودگی هوا وابستگی دارند، اظهار کرد: همچنین خطر مرگ زودرس، بسیاری را تهدید می‌کند.

    دکتر حسینی با بیان این که تنها در شهر تهران، بیش از یک سوم روزهای سال، شرایط هوا در حالت ناسالم گزارش می شود، اظهار کرد: از نظر مواجهه، متوسط غلظت سالانه تعدادی از آلاینده ‌های مهم در تهران، همواره ناسالم است و چندین برابر حدود توصیه شده سازمان بهداشت جهانی گزارش می ‌شود.

    وی با اشاره به این که در اولین و دومین همایش مدیریت آلوگی هوا و صدا بر پایه ‌های مهندسی آلودگی هوا پرداخته شد و سومین همایش به صورت خاص بر ذرات معلق اتمسفر یک انسان ساز متمرکز بود، تصریح کرد: چهارمین همایش با حمایت دانشگاه علوم پزشکی تهران و با حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان؛ به فرصتی بدل شده تا بررسی جدی‌تری در خصوص اثرات آلودگی هوا بر سلامت انسان صورت پذیرد.

    حسینی با بیان این که موضوع آلودگی هوا منحصر به تهران و به ایران نیست و سال هاست که در سراسر دنیا، تحقیقات بسیاری در این خصوص در ابعاد گوناگون صورت پذیرفته، اظهار کرد: کمیته علمی همایش، تصمیم گرفته مروری اجمالی بر اثرات آلودگی هوا بر سلامت انسان با تقسیم بندی سیستم‌ های مختلف بدن انجام دهد.

    به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دبیر چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا در پایان تأکید بر این که امید است با توسعه دانش و با روشن شدن ابعاد فاجعه آمیز آلودگی هوا بر سلامت شهروندان در تهران و سایر کلان شهرهای کشور، برنامه‌های کاهش آلودگی هوا مبتنی بر اصول علمی و با نگاهی بر اثرات سلامتی و بهداشتی تدوین و اجرا شود، خاطرنشان کرد: شعار چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا، یعنی «رویکرد علم؛ راهبرد بنیادین برای هوای پاک و سلامتی» نیز تأکیدی بر همین مدعاست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو