فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل تاکسیرانی تبریز عنوان کرد :

تبریز نیاز به ۵ هزار دستگاه تاکسی آریو و تیبا دارد

عصر خودرو- مدیرعامل تاکسیرانی تبریز وعضو هیئت مدیره تاکسیرانی کشور گفت: تاکسیرانی تبریز علاوه بر آریو که استانداردها را کسب کرده از خودرو تیبا نیز جهت استفاده در ناوگان تاکسی رانی خود استقبال می کند.

تبریز نیاز به ۵ هزار دستگاه تاکسی آریو و تیبا دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  سایپا نیوز، پرویز عباس نژاد مدیر عامل تاکسیرانی تبریز و عضو هیئت مدیره تاکسیرانی کشور با بیان مطلب فوق گفت : در کشور بیش از 100 هزار خودرو فرسوده وجود دارد که بالغ بر ده سال عمر مفید خود را طی کرده که از این تعداد 5 هزار دستگاه سهم شهر تبریز است.

    وی گفت: طبق گزارشات ارایه شده از سوی معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا خودرو آریو استانداردهای ورود به چرخه ناوگان تاکسیرانی را کسب کرده که با توجه به شرایط موجود و سپری شدن استانداردهای مصوب، پس از مراحل قانونی آماده تحویل به ناوگان تاکسیرانی تبریز که از شهرهای مهم صنعتی است می باشد.

    عباس نژاد افزود: تعدادی از خودروهای فرسوده کاربراتوری هستند که نسبت به خودروهای انژکتوری مصرف سوخت و آلایندگی بالا دارند. با توجه به اینکه تبریز با بیش از 2 میلیون جمعیت همانند تهران شهر صنعتی است مطمئنا بی توجهی به آن باعث افزایش آلاینده ها  خواهد شد.

    مدیرعامل تاکسیرانی تبریز و عضو هیئت مدیره تاکسیرانی کشور در خصوص عدم انطباق خودرو تیبا با استانداردهای مصوب تاکسیرانی گفت: تاکسیرانی تبریز علاوه بر آریو که استانداردهای لازم را کسب کرده از خودرو تیبا نیز استقبال می کند و تاکسی رانی تبریز جهت هم سو شدن با استانداردهای مصوب در حال پیگیری است و  با توجه به قیمت مناسب و ابراز رضایت رانندگان پس از مراحل قانونی حتما این خودرو جزء ناوگان تاکسیرانی تبریز قرار خواهد گرفت.

    وی افزود: طبق توافق انجام شده با گروه خودروسازی سایپا تصمیم بر این است نسبت به عقد قرارداد مستقیم 5 هزار خودرو آریو و تیبا استانداردکه طبق آمار از لحاظ قیمت، کیفیت، خدمات فروش مورد توجه بسیاری از رانندگان تاکسی واقع شده است اقدام شود.

    عباس نژاد از ارایه طرح کلید به کلید که هدف آن جمع آوری خودروهای فرسوده با عمر بیش از ده سال است اشاره کرد و گفت: شرایط اجراء این طرح در جلسه ای برای سایپا مطرح و اعلام شد که منابع مالی نسبت به جمع آوری خودروهای فرسوده شهر تبریز که عمر ده سال خود را سپری کرده تامین شده است و سایپا باید خودروهای جایگزین در فاصله زمانی کم به رانندگان تاکسی واگذار نماید که در صورت موفقیت این طرح و نیز افزایش ظرفیت تولید سایپا می توان نسبت به طرح جمع آوری خودروهای فرسوده که در بهبود حمل و نقل تاکسی شهری و رفع آلایندگی ها کمک می کند در کل کشور  برنامه ریزی کرد.

    مدیرعامل تاکسیرانی تبریز و عضو هیئت مدیره تاکسیرانی کشور گفت: سازمان تاکسیرانی کشور با حضور اعضای هیات مدیره طبق وظیفه قانونی خود فعالیت می کند و بارها در مورد خودروهای فرسوده که آلایندگی بسیار زیادی دارند در حضور معاون عمران و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور جلسات بسیاری تشکیل شده و برنامه های مختلف درجهت کاهش آلایندگی ها در شهرهای بزرگ ارایه شده که در همین راستاء تحقق مدیرعامل اتحادیه تاکسی رانی شهری کل کشور مستقیما با سایپا وارد مذاکره شد تا با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از 100هزار خودرو فرسوده در کشور وجود داد بتوان با یک تعامل و برنامه ریزی دقیق نسبت به رفع این معضل  زیست محیطی اقدام موثر انجام داد.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو