فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۴۷۹»

عوارض هوای آلوده بر پوست

عصر خودرو- متخصص پوست و مو با اشاره به عوارض هوای آلوده بر پوست، گفت: تردد در هوای آلوده، برای افرادی که پوست خشک دارند مشکلات بیشتری ایجاد و زمینه حساسیت پوستی را فراهم می‌کند.

عوارض هوای آلوده بر پوست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، علی ابراهیمی درباره مراقبت‌های پوستی در فصل زمستان، گفت: مشکل عمده‌ای که در فصل زمستان وجود دارد، خشکی پوست است که برای افراد دارای مشکلات هورمونی مانند کم کاری تیروئید و همچنین زنان یائسه با کم کاری ثانویه، به دلیل سرما تشدید می‌شود.

    وی ادامه داد: افرادی که معمولا با شوینده، مواد صنعتی یا حلال‌های ساختمانی در تماس هستند عمدتا در فصل زمستان، به دلیل سرمای هوا و کاهش رطوبت بدن؛ برای این افراد قرمزی یا ترک خوردگی پوست ایجاد می‌شود.

    متخصص پوست و مو افزود: افرادی که در زمستان در معرض مواد شوینده یا صنعتی قرار می‌گیرند باید پوست خود را از تماس با این مواد بپوشانند و از کرم‌های نرم کننده و دستکش استفاده کنند؛ افرادی که پوست خشکی دارند و در معرض سردی هوا قرار می‌گیرند و یا در فصل زمستان صبح زود سرکار می‌روند، بهتر است مواد نرم کننده خود را تغییر دهند و در این فصل کمتر از شوینده‌های مایع استفاده کنند؛ در این زمینه صابون‌های جامد حاوی گلیسیرین و نرم کننده کمک کننده است.

    وی تاکید کرد: کسانی که معمولا شست و شوی زیاد و وسواس گونه دارند، باید این نوع رفتار را در زمستان تعدیل کرده و از شوینده‌های کمتری استفاده کنند.

    ابراهیمی با اشاره به اینکه میزان حضور در معرض آلودگی بر کیفیت پوست بسیار تاثیرگذار است، بیان کرد: ممکن است در زمستان آلودگی هوا شدید باشد پس توصیه می‌شود افراد در زمان آلودگی تردد خود را محدودتر و کارهای ضروری را به مواقع دیگر موکول کنند.

    وی در ادامه افزود: تماس نقاط حساسی مانند پلک چشم، مخاط بینی و چشم با آلودگی هوا، گرد و غبار یا ریزگرد در افرادی که دچار مشکلات پوستی هستند می‌تواند سوزش، خارش یا اگزما ایجاد کند و این مشکل برای افرادی که پوست خشک دارند حادتر بوده و مشکلات بیشتری را ایجاد کرده و زمینه حساسیت پوستی را فراهم ‌می‌کند.

    متخصص پوست و مو درباره مصرف ضد آفتاب در فصل زمستان، گفت: مصرف ضد آفتاب در کلیه فصول سال توصیه می‌شود و حتی اگر در روزهای ابری، خورشید دیده نشود نیز باید از ضد آفتاب استفاده کرد و نیازی به تغییر ضد آفتاب در تابستان یا زمستان و هزینه زیاد نیست.

    عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار کرد: ضد آفتاب باید برای پوست فرد مناسب باشد به این شکل که پوست با آن احساس راحتی کند؛ اگر فرد دارای پوست چرب است باید از ضد آفتاب فاقد چربی استفاده کند و اگر فرد پوست خشک دارد باید از ضد آفتابی که چربی بیشتر دارد استفاده کنید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو