فونیکسریمکسبهتام

معاون صادرات گروه سایپا گفت:

اقتصاد مقاومتی یعنی پویا بودن در عرصه های صادراتی و نفوذ به بازارهای بین المللی

عصر خودرو- معاون صادرات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا نقش اقتصاد مقاومتی و تاثیر آن در ادامه روند تولید و صادرات محصول گروه سایپا را بسیار حایز اهمیت دانست.

اقتصاد مقاومتی یعنی پویا بودن در عرصه های صادراتی و نفوذ به بازارهای بین المللی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، محسن دستخوش جوان معاون صادرات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا گفت: اقتصاد مقاومتی می تواند تعاریف کلی داشته باشد. وقتی این مفهوم وارد عرصه صنعت و تولید می شود تعاریف خاص تری پیدا می کند. آنچه مهم است این است که با توجه به مختصات کشور عزیزمان ایران و نقش آن در عرصه بین المللی یکی از جایگاه های تقویت اقتصاد جمهوری اسلامی ایران همانا سنگر تولید و ایجاد اشتغال در عرصه صنعتی است که ارزش افزوده بالایی دارد و صنعت خودرو در این موضوع نقش مهمی دارد.

    وی افزود: به هر ترتیب باید قبول کرد که صنعت خودرو، مادر صنعت هاست و درحقیقت صنعت خودرو نه تنها در اشتغال بلکه می توان گفت دو درصد GDP یا درآمد ناخالص کل کشور را تشکیل می دهد و طبیعتاً می تواند یکی از ارکان نگهدارنده اقتصاد کشور باشد.

    جوان افزود: در اقتصاد مقاومتی در عین حال که برای حفظ سرمایه های خودمان اعم از نیروی انسانی و ایجاد وحدت رویه تلاش می کنیم؛ باید همزمان با آن به مساله کاهش هزینه ها توجه داشته باشیم و در عین حال به نوآوری و ایجاد محصولی که مطابق با رضایت مشتریان چه در عرصه بازار داخل و چه در عرصه بین الملل باشد توجه داشته باشیم.

    وی خاطر نشان کرد: مجموع این موارد، می تواند ما را به یک وضیعت پویا رهنمون کند، برای اینکه بتوانیم محصولی را به بازار عرضه کنیم باید دائماً در تلاش باشیم. همچنین تلاش زیادی انجام دهیم تا مطابق با خواسته های مشتریان و در جهت کیفی تر شدن محصولات حرکت کنیم.

    معاون صادرات سایپا گفت: علاوه بر این باید بهترین وضیعت از لحاظ قیمت رقابتی را داشته باشد تا بتوانیم در این عرصه همچنان حضور داشته باشیم و اگر بخواهیم به وجه خاص آن دقت کنیم می توانیم این اقتصاد را دارای مقاومت کنیم یعنی اینکه پویا باشد و عرصه بازارها را توسعه دهیم و به بازارهای صادراتی نفوذ پیدا کنیم چه آنکه با این حرکت می توانیم سهم بیشتری را از بازارهای بین المللی داشته باشیم.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر با روابط و ارتباطاتی که در دنیا وجود دارد، کشورها دیگر محدود به حوزه قلمرو جغرافیشان نیستند و شرکت هایی در دنیا موفقند که بتوانند از قلمرو خودشان خارج شوند و محصولاتی را تولید و عرضه کنند که قابل توزیع و مصرف در همه بازارهای بین المللی باشد. طبیعتاً اگر همچون برکه ای از آب باشیم که این برکه به هیچ جا راه نداشته باشد و دائماً در درون خودمان حالت ایستایی ایجاد کنیم منجر به ماندگاری و نهایتاً باعث عدم تحرک و پویایی می شود؛ اما اگر این برکه تبدیل به رودخانه ای شود و به فضاهای بین المللی راه پیدا کند، قطعاً می توانیم فضای بیشتری را برای تولید و دستیابی به تکنولوژی های جدید تجربه کنیم.

    معاون صادرات گروه سایپا گفت: برای اینکه بتوانیم با تولیدات و محصولات داخلی ارز وارد کشورمان کنیم و اقتصاد کشور را به جای اتکا به نفت به اقتصاد متکی به صنعت و تولید، تبدیل کنیم، باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کنیم. بنابراین در معاونت صادرات سایپا، هم در حوزه داخل و هم در حوزه بازار بین المللی برای اینکه به سند چشم انداز جمهوری اسلامی در سال 1404 که همانا صادرات 30 درصد محصولات تولیدی گروه سایپا و همچنین صادرات قطعات به خارج از کشور است باید تلاش کنیم.

    جوان تصریح کرد: دراین مسیر نقش تصمیم گیران سازمان مهمتر از همه موارد است و در وهله اول، مدیریت ارشد باید با توجه به جمیع شرایطی که وجود دارد بتواند خوب موضوعات را رصد کند که بحمدالله این موضوع در حال انجام شدن است.

    وی افزود: باید مشکلات را واکاوی و شناسایی کنیم و با اتکا به استعدادهای فراوانی که در گروه و در میان پرسنل گروه سایپا حاکم است بتوانیم با یک رهبری خوب سازمان را هدایت کنیم.

    معاون صادرات سایپا جهت عبور از  بحران های موجود گفت: حضرت علی(ع) وقتی در خصوص گرفتاری ها از ایشان سؤالی شد فرمودند: العمل العمل العمل و لذا باید با کار و تلاش و کوشش و بدون اتکاء به توجیهات و فرافکنی ها، همه با هم تلاش و کوشش کنیم و هم قسم شویم. در قرآن کریم خداوند عالم می فرماید: لیس للانسان الی ما سعی. یعنی انسان باید تلاش کند تا موفق شود. طبیعتاً ما با انگیزه ها و اعتقادهای دینی و مذهبی و با رهبری جامع حضرت آیت الله خامنه ای می توانیم به همان نسبت با کار و تلاش و کوشش موفق شویم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو