فونیکسریمکسبهتام

رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونی‌های لاستیک خبر داد

تاریخ تولید لاستیک در مراکز معاینه فنی بررسی شود

ورود لاستیک‌های منقضی شده به کشور

عصر خودرو- رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونی‌های لاستیک، روغن و فیلتر گفت: با توجه به افزایش آمار کشته‌ها در اثر تصادفات جاده‌ای لازم است تا لاستیک‌های وارداتی با بررسی تاریخ ساخت و تعیین تاریخ انقضا در مراکز معاینه فنی، وارد کشور شود.

تاریخ تولید لاستیک در مراکز معاینه فنی بررسی شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمدرضا آل‌سارا رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونی‌های لاستیک، روغن و فیلتر با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای در ایران بیشترین حجم آمار کشته‌شدگان و نقص عضو را در کشور به خود اختصاص داده است، به خبرنگار فارس گفت: موضوعی که کارشناسان جاده‌های کارشناسان هم بر آن تأکید دارند وجود جاده‌های غیراستاندارد، عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی، استفاده از تجهیزات و لوازم  غیراستاندارد در خودرها از دلایل این آمار عنوان شده است.

    وی افزود:‌در این رابطه بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش زیادی از تصادفات جاده‌ای که به کشته و زخمی شدن سرنشینان خودروها منجر می‌شود ناشی از بکارگیری لاستیک‌های غیراستاندارد و بعضاً  تاریخ گذشته‌ای است که در خودروها استفاده شده و برخی از افراد سودجو از طریق قاچاق و با استفاده از ناآگاهی و غفلت مسئولان در بازار به عرضه آن مشغول هستند.

    وی گفت:‌با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش مسافرت‌های جاده‌ای لازم است هر ساله بکارگیری لاستیک‌های غیراستاندارد و تاریخ گذشته که احتمالا از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شوند،‌جلوگیری شود. چرا که مدت زمان طولانی در انبارها مانده و زمینه بروز و افزایش تصادفات جاده‌ای را فراهم می‌کند.

    آل‌سارا  در خصوص راهکار مناسب برای جلوگیری از بکارگیری لاستیک‌های تاریخ گذشته و غیراستاندارد گفت: عوامل نظارتی مختلفی در این رابطه می‌توانند موثر باشند  اما در شرایط کنونی و با وجودی که مسئولان بر اخذ معاینه فنی خودروها به عنوان یکی از موثرترین فاکتورهای نظارتی تأکید دارند با استفاد از این ابزار نظارتی می‌توان از بکارگیری لاستیک‌های تاریخ مصرف گذشته و غیراستاندار جلوگیری کرد.

    رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونی‌های لاستیک، روغن و فیلتر توجه به ساخت را مهمترین فاکتور در انتخاب لاستیک مناسب دانست و خاطر نشان کرد:‌لاستیک هم مانند سایر محصولات از تاریخ ساخت برخوردار است بنابر این مسئولان کشور باید لاستیک‌های که تاریخ آن بیش از 3 سال گذشته را برای استفاده در خودروها ممنوع اعلام کنند.

    این فعال بخش تعاون کشور از آمادگی این اتحادیه برای همکاری با ستاد معاینه فنی خودروها خبر داد و گفت: مالکان خودرو بهتر است لاستیک‌های مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و نمایندگی‌های مجاز خریداری کنند ضمن آنکه کارشناسان این اتحادیه آمادگی کامل دارند تا در صورت نیاز و برای جلوگیری از بکارگیری لاستیک‌های منقضی شده همکاری لازم را با مسئولان ستاد معاینه فنی خودروها داشته باشند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو