فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۱۴۹۷»

رفع تحریم‌ها خسارت ناشی از حوادث را کاهش می‌دهد

عصر خودرو- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: همکاری مردم در استفاده‌ از خودروهای عمومی می‌تواند گامی موثر در کاهش آلودگی هوا باشد.

رفع تحریم‌ها خسارت ناشی از حوادث را کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در همایش نقش من در حفظ هوای پاک چیست؛ که امروز (دوشنبه) در سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: هوای پاک حق همه مردم است و آن‌ها حق دارند که هوای سالم را تنفس کنند، اما در تحقق این امر نکات گسترده‌ای وجود دارد که با همکاری مردم به وقوع می‌پیوندد.

    وی با اشاره به حجم بالای ترافیک و حضور گسترده‌ ماشین های تهران که عمدتا تک سرنشین هستند، تصریح کرد: همکاری گسترده مردم به ویژه در روزهای آلوده با کاهش تردد با وسیله نقلیه شخصی و صرف نظر از سفرهای غیر ضروری می‌تواند در داشتن هوای پاک موثر باشد که متاسفانه این امر در کشور ما زیاد رعایت نمی‌شود.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: فرهنگ استفاده از خودروهای عمومی، استفاده از دوچرخه و یا پیاده روی در فواصل کوتاه می‌تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

    نجار ادامه داد: آلودگی به شکلی که امروز در پایتخت شاهد آن هستیم با وجود این که یک بحران تلقی می‌شود، اما در مسئولیت دستگاه مدیریت بحران نیست و جزء ماموریت محیط زیست است.

    وی افزود: زمانی که وضعیت آلودگی هوای تهران به حد خطرناک برسد ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استانداری تشکیل جلسه داده و تصمیم های لازم را اتخاذ می‌کند.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:بحث ریز گردها و گرد و غبار که این روزها در برخی از استان‌هایی چون سیستان بلوچستان و استان‌های غربی شاهد آن هستیم چه با منشا داخلی و چه خارجی زیر نظر ما بوده و ما مسئولیت، ماموریت و هماهنگ کننده حل این معضل هستیم.

    نجار ادامه داد: در رسیدگی به معضل ریز گردها و گرد و غبار کشور سازمان جنگل‌ها و مراتع در زمینه تصویب شن‌های روان و محیط زیست و دیگر دستگاه‌های دولتی دنبال کننده رفع این مشکل بوده که ما در این بین نقش هماهنگ کننده‌ای بین دستگاه‌ها را بر عهده داریم.

    وی در خصوص تاثیر رفع تحریم‌ها بر مدیریت بحران گفت: با به نتیجه رسیدن برجام بسیاری از دستگاه‌هایی که می‌تواند در زمینه بحران و کاهش خسارت ناشی از حوادث به کشور ما کمک کنند، محقق می‌شود.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این که در زمان تحریم بسیاری از دستگاه‌ها نمی‌توانستند نقش کمک دهنده  در زمینه حل مسائل به ما را داشته باشند، تصریح کرد: این موضوع را در سندای ژاپن مطرح کردم که سازمان‌های بین المللی به دنبال کاهش خسارت ناشی از حوادث بوده و در زمینه حوادث نباید تحریم مورد توجه قرار گیرد.

    نجار افزود: هواشناسی می‌تواند از ابزارهای دقیقی استفاده کرده و بسیاری از دستگاه‌های دولتی و خصوصی با ابزار و امکانات دقیق به ویژه ماهواره‌ها کارهای خود را سریع تر و بهتر به سر انجام برسانند.

    وی در خصوص نقش فردی خود برای کاهش آلودگی هوا گفت: یک مدتی به اندازه یک سال و نیم از نارمک تا کریم خان صبح‌ها پیاده رفت و آمد می‌کردم و اگر هوا مساعد و آلوده نباشد من و بسیاری از مردم می‌توانیم با پیاده روی هم سلامت خود را تنظیم کرده و هم به بهبود شرایط هوا کمک کنیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو