فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۳۵۹»

گرانی بنزین، مجلس بحرین را تعطیل کرد

عصر خودرو- شرکت نکردن گروهی از نمایندگان مجلس بحرین به دلیل اعتراض به افزایش قیمت بنزین و مواد سوختی در این کشور، جلسه روز سه شنبه مجلس بحرین را به تعطیلی کشاند.

گرانی بنزین، مجلس بحرین را تعطیل کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، به نوشته روزنامه «الوسط» چاپ بحرین، «احمد ملا» رئیس مجلس بحرین، جلسه روز سه شنبه مجلس این کشور را به وقت دیگری موکول کرد.
    دلیل تشکیل نشدن جلسه روز سه شنبه مجلس بحرین، خودداری برخی از نمایندگان از شرکت در جلسه بوده که در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در این کشور صورت گرفته است.
    منابع خبری روز سه شنبه گذشته به نقل از «عبدالحسین میرزا» وزیر انرژی بحرین اعلام کردند: هر لیتر بنزین سوپر در این کشور 160 فلس (42 سنت آمریکا) و هر لیتر بنزین معمولی به قیمت 125 فلس (33 سنت) عرضه خواهد شد.
    درآمدهای نفتی 70 درصد از کل تولید ناخالص داخلی (GDP) کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله بحرین را تشکیل می دهد و طبیعی است که سقوط بهای نفت، بیشترین تاثیر منفی را بر این کشورها داشته باشد، چرا که این سوخت فسیلی اساسی ترین رکن اقتصاد آنها را تشکیل می دهد.
    بهای هر بشکه نفت خام که تا اواسط سال 2014 بالای صد دلار بود، اکنون به حدود30 دلار سقوط کرده است.
    وزارت دادگستری و اوقاف رژیم بحرین نیز شنبه گذشته از ائمه جمعه این کشور خواست که در خطبه های خود به حذف یارانه ها و افزایش قیمت سوخت در این کشور هیچ اشاره ای نکنند.
    این اظهارات وزارت دادگستری بحرین در حالی صورت می گیرد که روز جمعه شیخ «محمد صنقور» خطیب مسجد امام صادق(ع) منطقه «الدراز» بحرین با اشاره به تصمیم دولت این کشور برای افزایش قیمت بنزین بدون مراجعه به مجلس نمایندگان گفته بود: این اقدام بیانگر جایگاه مجلس بحرین و نمایندگان این کشور در نظام تصمیم گیری و قانونگذاری است.
    وی همچنین تاکید کرد که این تصمیمات سبب وخیم تر شدن وضع معیشتی شهروندان بحرینی می شود.
    صنقور از مقام های بحرینی خواسته بود که در سیاست های خود در اداره کشور تجدید نظر کنند و به خواسته های مردم گوش فرا داده و در صدد گفت و گو با گروه های مخالف برای برون رفت کشور از مشکلات کنونی برآیند.
    چندی پیش گروه های سیاسی «الوفاق»، «وعد»، «الوحدوی» و «الاخاء» در بیانیه ای به مقام های بحرین در باره عواقب بد حذف یارانه کالاهای اساسی و تاثیر وضعیت بد اقتصادی و مالی بحرین بر قدرت خرید شهروندان و افزایش شمار شهروندانی که زیر خطر فقر قرار می گیرند، هشدار دادند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط