فونیکسریمکسبهتام

ابطال ۶ میلیون کارت سوخت سرگردان

عصر خودرو- رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ارتباط با حوزه سوخت عنوان کرد: با استفاده از سامانه ها، سهمیه بندی و کارت های سرگردان که با همکاری نیروی انتظامی انجام شد، توانستیم در سال ۹۳ به میزان ۶ میلیون کارت سوخت سرگردان را باطل کنیم.

ابطال ۶ میلیون کارت سوخت سرگردان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ارتباط با حوزه سوخت عنوان کرد: با استفاده از سامانه ها، سهمیه بندی و کارت های سرگردان که با همکاری نیروی انتظامی انجام شد، توانستیم در سال 93 به میزان 6 میلیون کارت سوخت سرگردان را باطل کنیم. از مهرماه سال 94 تخصیص سوخت در طرح و مبنای پیمایشی انجام شد، براین اساس اختصاص سوخت تنها با بارنامه انجام می گرفت و در عرض 3 ماه با اجرای این طرح، روزانه 14 میلیون لیتر کاهش توزیع گازوئیل داشتیم.

    حبیب الله حقیقی با بیان اینکه قاچاق در همه دنیا موضوعیت دارد افزود: قاچاق اصولا در حوزه کالاهای ممنوعه صورت می گیرد، هر کشوری در ارتباط با کالاهای ممنوعه تعریفی دارد که می توان به قاچاق مواد مخدر، انسان، سلاح، مواد منفجره اشاره کرد.

    رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اعلام کاهش 14 میلیون لیتری توزیع روزانه گازوئیل اظهارداشت: در ایران در چهار حوزه‌ کالاهای مجاز، مجاز مشروط، یارانه ای و ممنوعه قاچاق صورت می گیرد که قاچاق کالاهای ممنوعه در کشور ما در رتبه چهارم قرار دارد.

    حقیقی با تأکید به نقش بی‌بدیل نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق بیان داشت: پلیس طلایه‌دار مبارزه با قاچاق است و در راستای تأمین امنیت اقتصادی نقش ارزنده ای دارد. کشور ما از نظر شرایط جغرافیایی، 16 استان مرزی دارد و با 15 کشور نیز همسایه است، به صورتی که این 15 کشور سیستم اقتصادی متفاوتی را دارا هستند؛ یعنی کالایی که برای ما قاچاق محسوب می شود برای آنها منبع درآمد است.

    وی به اهمیت کنترل زیرساخت ها اشاره کرد و گفت: نباید صرفا از نیروی انتظامی توقع داشت که به تنهایی در این موضوع به مقابله بپردازد بلکه باید از ساز و کارهای کنترلی بهره ببریم. حقیقی ادامه داد: در برخی از پایانه با کمبود ایکس ری برای کنترل کانتینر ها مواجه هستیم که باید در خصوص ایجاد زیرساخت های لازم و کنترل مطلوب اقدام کنیم.

    رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به مقرون به صرفه بودن قاچاق برای قاچاقچیان خاطر نشان کرد: پیشنهاد می شود هزینه های واردارت کالا از مبادی رسمی کاهش یابد تا معضل قاچاق روند کاهشی یابد.

    این مقام مسئول در ستاد قاچاق کالا خاطر نشان کرد: یکی دیگر از دلایل بالا بودن قاچاق کالا از سیستم اداری ما در قالب معافیت های اقتصادی نشأت می گیرد به طوری که در کشور ما 65 مورد معافیت وجود دارد که بیش از 40 مورد آن معافیت اقتصادی است.

    وی بیان کرد: مسئله مبارزه با قاچاق کالا و ارز به موارد متعددی گره خورده است، به همین جهت تنها با مقابله نمی توان مسئله قاچاق را منتفی کرد بلکه با یک سلسله اقدامات باید این معضل را که گره ای بر توسعه اقتصادی و اعمال سیاست های مقاومتی ایجاد کرده است، را حل کرد.

    رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در حوزه برنامه ریزی باید با ایجاد یک برنامه جامع به موارد علت و معلولی این معضل بپردازیم و با 70 درصد پیشگیری و 30 درصد مقابله به صورت توأمان با باندها و شبکه های قاچاق و عناصر اصلی آن برخورد و مبارزه کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو