فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۵۱۳»

هشدار نسبت به تداوم آلودگی هوا در شهرهای جهان

عصر خودرو- سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: آلودگی هوا اکنون در سراسر جهان به وضعیت «اضطرار برای سلامت عمومی» تبدیل شده است.

هشدار نسبت به تداوم آلودگی هوا در شهرهای جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت با هشدار نسبت به خطرات آلودگی هوا در شهرهای جهان بر تاثیرات زیانبار آن بر نسل آینده تاکید کرد.

    این هشدار پس از آن صادر شد که آلودگی هوا در شهرهای جهان افزایش یافته به گونه‌ای که در ماه دسامبر 2015 مقامات چینی در شهر پکن وضعیت هشدار قرمز اعلام کرده و این شرایط موجب شد که مدارس و ادارات تعطیل شوند. همچنین از مردم درخواست شد برای حفظ سلامت خود از رفت و آمد در فضاهای باز خودداری کنند.

    «ماریا نیرا»، مدیر بخش سلامت عمومی سازمان جهانی بهداشت گفت:‌ در بسیاری از کشورهای جهان به دلیل شدت آلودگی، سلامت عمومی به وضعیت اضطرار رسیده است. آلودگی هوا یکی از بزرگترین مشکلاتی است که در سطح جهان با آن روبرو هستیم و می‌تواند هزینه‌های وحشتناکی به جامعه تحمیل کند.

    نیرا افزود: اگرچه تاثیرات کوتاه مدت آلودگی هوا بر سلامت ساکنان شهرها می‌تواند جدی باشد در عین حال تداوم یافتن آن نیز همچون بمب ساعتی برای سلامت عمومی عمل می‌کند.

    قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا مشکلات جدی را برای سلامتی ایجاد می‌کند که از آن جمله می‌توان به آسم، بیماری قلبی، زوال عقلی اشاره کرد. همچنین در صورتیکه روند بالا بودن سطح آلودگی هوا ادامه پیدا کند خدمات رسانی سلامت جهانی در آینده بیش از امروز تحت فشار قرار می‌گیرد.

    به گزارش روزنامه ایندیپندنت،‌ طبق اعلام سازمان ملل هر سال سه میلیون و 300 هزار نفر در جهان به دلیل تاثیرات ناشی از آلودگی هوا به مرگ زودرس دچار می‌شوند. همچنین بیشتر این مرگ و میرها در چین،‌ هند و پاکستان رخ می‌دهد اما در شهرهای اروپایی هم اوضاع چندان رضایت بخش نیست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو