فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران مطرح کرد

عمر باتری موتور سیکلت های برقی ۴ سال است نه یکسال

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه متوسط عمر باتری موتور سیکلت های برقی ۴ سال است نه یکسال، گفت: خرید باتری موتور سیکلت های برقی از هزینه بنزین موتورهای معمولی در طول این ۴ سال ۱.۵ میلیون تومان ارزان تر تمام می شود.

عمر باتری موتور سیکلت های برقی ۴ سال است نه یکسال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سیدجعفر تشکری هاشمی درباره انتشار اخباری مبنی بر عمر کوتاه باتری موتور سیکلت های برقی و هزینه 6 میلیون تومانی برای تعویض آنها در سال، اظهار داشت: این تحلیل را چندان نمی پسندم که هنوز یک دستگاه موتور در کشور کار نکرده دنبال موضوعاتی هستیم که خیلی کارشناسی و دقیق نیست.

    وی ادامه داد: هر وسیله نقیله ای عمر طبیعی دارد؛ موتور بنزینی هم در اثر کارکرد دچار نقص می شود، نیاز به تعمیرات پیدا میکند و قطعات سوخت رسانی آن دچار مشکل می شود. طبیعی است که درباره موتور سیکلت برقی هم چنین وضعیتی وجود داشته باشد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه عمر باتری موتورسیکلت های برقی بستگی به کیفیت آن دارد، تصریح کرد: در حال حاضر عمر باتری های لیتیومی سه تا پنج سال است و نسل های جدید آن است هر روز هم که میگذرد از عمر و دوام بالاتری برخوردار می شوند و در عین حال صرفه جویی برای دارندگان این موتورها اتفاق می افتد چراکه دیگر هزینه سوخت پرداخت نمی کنند.

    وی افزود:  اگر مالک موتور سیلکت روزانه 5 لیتر مصرف بنزین داشته باشد در واقع روزانه 5 هزار تومان باید هزینه بنزین بپردازد که اگر این رقم را در ماه و سال محاسبه کنیم می تواند جبران کننده هزینه های سوخت یک موتور بنزینی شود.

    تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: اگر عمر سه تا 5 سال باتری ها را به صورت میانگین 4 سال  در نظر بگیریم و میانگین مصرف هر موتور 5 لیتر بنزین باشد، در طول 4 سال باید 7.5 میلیون هزینه بنزین پرداخته شود این در حالی است که هزینه باتری 6 میلیون تومانی که به آن اشاره کردید، 1.5 میلیون تومان ارزان تر تمام میشود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط