فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۵۲۲»

آسمان آبی به شهروندان مشهدی لبخند زد

عصر خودرو- نخستین روز از هفته جاری شاخص آلایندگی ایستگاه های پایش شهرداری با چراغ سبز نوید هوای پاک را داد و هوای سالم در ریه های شهروندان مشهدی جاری شد.

آسمان آبی به شهروندان مشهدی لبخند زد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مشهد سومین روز از نخستین هفته بهمن ماه را  و در روز شنبه با آسمانی آبی و هوای سالم آغاز کرد چرا که ایستگاه های سنجش کیفیت هوای شهرداری مشهد شاخص کلی این صبح دلنشین را 95 اِی. کیو. آی ثبت کردند.

    مدیر مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در اولین ساعات صبح شنبه شاخص کلی کیفیت هوای مشهد وضعیت سالم را نشان می دهد به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه بیشتر ایستگاه های سنجش کیفیت هوای شهرداری مشهد وضعیت هوا را سالم گزارش می دهند.

    محمد پذیرا ادامه داد: ایستگاه های ماشین ابزار، سرافرازان، سجاد، حرم مطهر، تقی آباد، آوینی، نخریسی، ویلا، صدف و لشگر به ترتیب با اعداد شاخص 91، 85، 84، 82، 78، 76، 73، 72، 57 و 55 اِی. کیو. آی سالم ترین ایستگاه های ما هستند.

    وی بیان کرد: وضعیت در ایستگاه های مفتح و کریمی با عدد شاخص 135، ساختمان 126 و خیام جنوبی 117 اِی. کیو. آی ناسالم برای گروه های حساس است.

    وی خاطرنشان کرد: تنها ایستگاه امروز صبح مشهد که وضعیت را ناسالم برای تمام گروه ها نشان می دهد ایستگاه رسالت با عدد شاخص 154 اِی. کیو. آی است.

    وی با اشاره به اینکه حمل و نقل بزرگترین منبع آلودگی هوا در شهرهای بزرگ به شمار می آید، گفت: آلودگی هوا سلامت سه گروه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی را بیش از سایر افراد جامعه تهدید می کند.

    وی بیان کرد: کم هوشی کودکان کاهش بازده فکری و کاری افراد جامعه تنش های عصبی خستگی جسمی و روحی در طول روز و اثرات این عوامل بر افت سلامت اقتصادی و روانی جامعه و بالا رفتن هزینه های درمانی از پیامد های آلودگی هوا است.

    وی با اشاره به برخی از راه های کنترل آلاینده های هوا تصریح کرد: توسعه فضای سبز، توسعه وسایل نقلیه عمومی، احداث صنایع در خارج از شهرها، ‌اعمال استانداردهای کیفیت و نصب دستگاه های کنترل کننده مواد آلاینده در کلیه قسمت های مورد نیاز فرایند تولید از جمله روش های کنترل کننده آلاینده های زیست محیطی است.

    وی ادامه داد: معاینه فنی خودروها، جایگزینی سوخت های گازی به جای بنزین و گازوئیل، خارج کردن اتومبیل های فرسوده و قدیمی از سیستم حمل و نقل و تشویق دارندگان وسایل نقلیه به نصب دستگاه های کاهش دهنده الودگی ناشی از اگزوز اتومبیل ها نیز از دیگر روش های کنترل کننده آلاینده های هوا در کلان‌شهرهاست.

    وی تاکید کرد: هر یک از شهروندان با استفاده از وسایل نقلیه عمومی، استفاده نکردن از وسیله نقلیه شخصی در کارهای غیرمهم و غیرضروری، معاینه فنی به موقع خودرو، پیاده روی، استفاده از دوچرخه و قناعت و صرفه جویی در مصرف بنزین این نعمت خدادادی در کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

    به گزارش خبرنگار مهر، عددشاخص کیفیت هوای پاک صفر تا 50 اِی. کیو. آی، هوای سالم 51 تا 100 اِی. کیو. آی، ناسالم برای گروه های حساس(هشدار) 101 تا 150 اِی. کیو. آی، ناسالم برای تمام گروه ها(هشدار) 151 تا 200 اِی. کیو. آی، بسیار ناسالم (اضطرار) 201 تا 300 اِی. کیو. آی و خطرناک (بحران) بیشتر از 300 اِی. کیو. آی است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو