فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۵۲۴»

قانون برای مقابله با آلودگی هوا داریم، اجرا نمی‌شود

عصر خودرو- عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین خروج صنایع آلاینده و قانون جامع حمل و نقل اظهار داشت: متاسفانه قوانینی از این دست که برای کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شده به درستی اجرا نمی‌شود.

قانون برای مقابله با آلودگی هوا داریم، اجرا نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، موسی الرضا ثروتی درباره این پرسش که آیا در زمینه مقابله با آلودگی هوا کمبود و یا نقایص قانونی داریم؟ گفت: در بند ق بودجه سال 93 بر گازسوز شدن 17 هزار دستگاه اتوبوس و 6 هزار تاکسی تاکید شده اما متاسفانه این مهم هنوز اجرایی نشده است.

    وی ادامه داد: قانون جامع حمل و نقل عمومی به طور کامل اجرا نشده است؛ پول مترو نیز به طور تمام و کمال پرداخت نشده و اینها نشاندهنده این است که مشکل قانون نداریم بلکه باید در اجرا تمهیداتی اندیشیده شود و مسئولان ذیربط تلاش بیشتری انجام دهند.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون حمل و نقل ریلی نیز از سوی متولیان امر اجرا نشده است، گفت: به طور حتم وضع قانون در مورد مقابله با آلودگی هوا خوب است اما مهم اجرای آن است که باید اهتمام ویژه‌ای صورت پذیرد.

    ثروتی درباره لایحه هوای پاک که در مجلس در حال بررسی است، نیز اظهار داشت: این لایحه به صورت اصل 85 رسیدگی می‌شود و قرار براین شد تا بعد از بررسی کمیسیون کشاورزی و کمیسیون‌های مربوطه نظر نهایی صورت پذیرد.

    وی خاطرنشان کرد: بعد از نظر نهایی و تایید مجلس شورای اسلامی این لایحه به صورت آزمایشی در طی مدت زمان 3 یا 5 ساله اجرایی خواهد شد که البته مدت زمان آزمایشی آن نیز به تصمیم گیری کمیسیون کشاورزی مرتبط است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو