فونیکسریمکسبهتام

رکوردشکنی تویوتا در فروش خودرو‌های هیبریدی

عصر خودرو- کمپانی تویوتا رکوردشکنی خود را در فروش خودروهای هیبریدی در سال ۲۰۱۵ شرح داد.طبق توضیحات داده شده از طرف تویوتا، این شرکت در سال ۲۰۱۵ در داخل اروپا تعداد مدل خودرو‌های هیبریدی فروخته شده‌اش به ۲۰۹‌هزار دستگاه رسیده است و این آمار نسبت به سال قبل ۱۷‌درصد افزایش فروش را نشان می‌دهد.

رکوردشکنی تویوتا در فروش خودرو‌های هیبریدی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز، طبق آمار تویوتا، در مقابل نزول قیمت سوخت در پنج سال اخیر، باز هم مدل هیبریدی hybrid yaris (یاریس)، در فروش خودرو‌های هیبریدی به نسبت سال گذشته، 23‌درصد افزایش داشته و 72‌هزار دستگاه خودروی به فروش رسیده را ثبت کرده است.

    Yaris hybrid طرح B تکنولوژی خودرو‌های الکتریکی شرکت تویوتا را دگرگون کرده است و در اروپا از هر سه دستگاه خودروی toyota yaris، یکی خودروی ورژن الکتریکی است و این اهمیت خودرو‌های الکتریکی را نشان می‌دهد.ل ازم به ذکر است که تویوتا نخستین خودروی هیبریدی‌اش را در سال 2000 در آمریکا عرضه کرد و برای نخستین بار مدل پریوس برای فروش در این بازار قرار گرفت. در سطح جهان نیز تمام نسخه‌های تویوتا پریوس با اختلاف بسیار زیادی از خودروهای هیبریدی پرطرفدار به شمار می‌روند. مجموع فروش جهانی پریوس‌ها 4/7‌میلیون دستگاه بوده که این آمار دو سوم فروش خودروهای هیبریدی تویوتا در جهان بوده است.

    تویوتا در مجموع 27 مدل هیبریدی را در سراسر دنیا به فروش می‌رساندکه بسیاری از آنها به بازار ژاپن محدود هستند. در بازاری مانند آمریکا، تویوتا و لکسوس در مجموع 12 مدل هیبریدی را عرضه می‌کنند و طبق آمار تویوتا، 70‌درصد فروش هیبریدی‌های آمریکا را به خود اختصاص می‌دهند. تویوتا در آوریل 2012، 4میلیون خودروی هیبریدی‌ فروخت و 11 ماه بعد در مارس 2013 به 5‌میلیون رسید و کمتر از یک سال بعد نیز در ژانویه 2014 به رکورد 6‌میلیون دست یافت.

    کمپانی تویوتا ضمن تداوم و توجه ویژه خود بر فروش خودروهای هیبریدی در سال 2016، اعلام کرده است که در سال 2020 میلادی، فروش بیش از 400‌هزار دستگاه خودروی الکتریکی در سال را در اروپا هدف خود قرار داده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو