فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۵۵۳۱»

آلودگی هوا باعث عارضه‌های چشمی می‌شود

عصر خودرو- فوق تخصص قرنیه و جراحی‌های چشم گفت: آلودگی هوا باعث تشدید خشکی چشم شده و در افرادی که زمینه خشکی چشم دارند، ممکن است با عارضه‌های جدی‌تری همراه باشد.

آلودگی هوا باعث عارضه‌های چشمی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مهدی رخصت یزدی فوق تخصص قرنیه و جراحی‌های چشم درباره عارضه خشکی چشم گفت: به‌طورکلی هر عاملی که باعث کاهش تولید یا تغییر کیفیت اشک شود، می‌تواند منجر به بروز خشکی چشم شود که عوامل محیطی و بالا رفتن سن از نشانه‌های عمده آن هستند.

    وی ادامه داد: آلودگی هوا باعث تشدید خشکی چشم می‌شود و در افرادی که زمینه خشکی چشم دارند نیز ممکن است نشانه‌های محسوس‌تری بروز کند.

    وی با اشاره به آسیب‌های چشمی آلودگی هوا گفت: در شرایط آلودگی هوا، سموم موجود در آلودگی هوا، به چشم واردشده و آثار زیان‌بار خود را بر فرد تحمیل می‌کند؛ معمولاً این سم‌ها در اشک حل‌شده و لایه چربی اشک را از بین می‌برند. این فعل ‌و انفعال باعث تبخیر اشک شده و همین مسئله، خشکی چشم را در پی دارد. از سوی دیگر این نوع آلودگی‌ها روی سلول‌های سطح چشم نیز تأثیر منفی می‌گذارند.

    رخصت یزدی تصریح کرد: در این حالت سلول‌های ترشح‌کننده مخاط اشکی نیز آسیب می‌بینند و همین مسئله، خشکی چشم را افزایش می‌دهد.

    وی افزود: در آلاینده‌ها، موادی مانند غبار و ذرات معلق نیز وجود دارد که در اثر حل شدن در اشک، روی چشم تاثیر گذار است. این مواد نیز باعث می‌شوند یکپارچگی لایه چربی به‌هم‌خورده و اشک تبخیر شود.

    وی در ادامه گفت: اثر دوم آلودگی هوا در سیستم بینایی، تشدید آلرژی‌های چشمی است. افرادی که زمینه آلرژی‌های چشمی دارند هنگام مواجهه با مواد آلاینده این مسئله را بیشتر احساس می‌کنند و اغلب با علامت‌هایی نظیر خارش، سوزش در چشم روبه‌رو می‌شوند.

    وی در رابطه با پیشگیری از این آسیب‌ها توصیه کرد: برای پیشگیری از چنین حالاتی ابتدا باید از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنیم. همچنین می‌توان از عینک‌های محافظ چشم استفاده کرد؛ اطراف این عینک‌ها بسته است تا مواد آلاینده نتوانند وارد چشم شوند و از طرفی اشک سطح چشم تبخیر نشود. افرادی که دارای عیوب انکساری یا پیرچشمی هستند نیز می‌توانند این عینک‌ها را با نمره سفارش دهند.

    فوق تخصص قرنیه و جراحی‌های تاکید کرد: معمولا راه‌حلی ساده برای مقابله با این رویداد توصیه می‌شود که شست‌وشوی مرتبط در چشم‌ها با آب ولرم و استفاده از اشک مصنوعی برای کمتر کردن اثر آلاینده‌ها بر چشم است. شست‌وشوی چشم‌ها باعث پاک شدن مقدار زیادی از آلودگی‌ها می‌شود، درعین‌حال غده‌های چشم را فعال کرده و سبب می‌شود لایه چربی در اشک باقی‌مانده و اجازه تبخیر ندهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو