فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت:

یک میلیون خودرو فرسوده در کشور تردد می کند

عصر خودرو- مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قریب به یک میلیون خودروی فرسوده در کشور وجود دارد که چالشی جدی را در سلامت هوا و رونق بازار خودرو ایجاد کرده اند.

یک میلیون خودرو فرسوده در کشور تردد می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، امیر حسین قناتی در تشریح عمده ترین اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مدیریت خودروهای فرسوده در کشور اظهار داشت:خودروهای بسیاری در کشور فعال هستند که از استانداردهای مورد نیاز برخوردار نیستند و در حال  حاضر چالش های جدی را در سلامت زیست محیطی ایجاد کرده اند.

    مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن وتجارت افزود:بخش عمده آلایندگی های موجود در کلانشهرها به خودروهای کاربراتوری معطوف می شود که در این خصوص، سعی می شود با اتخاذ راهکارهایی مناسب در ستاد حمل ونقل و در نظر گرفتن تسهیلاتی ویژه، معضل موجود به نحوی موثر مدیریت شود.

    قناتی گفت:دستورکارهایی مدنظر قرار دارد تا طی رایزنی های لازم با خودروسازها و بانک ها، بسته های تشویقی سازنده و موثری تعریف و طراحی شود، تا با اجرای آن میل ورغبت مالکان خودروی فرسوده به جایگزین سازی تقویت شود.

    مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن وتجارت عنوان کرد:خودروهای فرسوده علاوه بر انتشار آلایندگی هوا، مانعی در مسیر رونق بازار خودرو نیز به شمار می روند که با جایگزین سازی خودروهای استاندارد، بخش قابل توجهی از دغدغه ها و نارسایی های موجود رفع می شود.

    وی افزود:طبق ارزیابی های انجام شده، در حال حاضر قریب به یک میلیون خودروی فرسوده در کشور فعال است که در نظر داریم ظرف دو سال آینده این عدد و رقم را به کمتر از 100 هزار خودرو کاهش دهیم.

    قناتی یادآور شد:اعمال محدودیت های حرکتی از دیگر ابزارها و روش های موثری است که می تواند میل استفاده از خودروهای مستهلک و فرسوده را در کشور به حداقل ممکن برساند و در این چارچوب با قوانینی که وضع خواهد شد، عملا امکان تردد خودروهای فرسوده وجود نخواهد داشت.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو