فونیکسریمکسبهتام

تکذیب شایعه شراکت میان تویوتا و سوزوکی

عصر خودرو- تویوتا موتور و سوزوکی موتور گزارش یک روزنامه مبنی بر مذاکرات این شرکتهای ژاپنی برای شراکت را تکذیب کردند.

تکذیب شایعه شراکت میان تویوتا و سوزوکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، روزنامه نیک‌کی در گزارشی که در صفحه اول چاپ شد، نوشت: سوزوکی که چهارمین خودروساز بزرگ ژاپن است با تویوتا که پرفروش‌ترین خودروساز جهان است درباره شراکت در بخشهای مختلف از جمله توافق خرید متقابل سهام مذاکره می‌کنند.

    سوزوکی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد خبر مذاکرات این شرکت برای شراکت با تویوتا صحت ندارد. تویوتا هم بیانیه مشابهی صادر کرد.

    با وجود انکارهای دو شرکت، ارزش سهام سوزوکی افزایش چشمگیری پیدا کرد و در معاملات صبح روز چهارشنبه 10 درصد صعود کرد. ارزش سهام تویوتا هم 3.6 درصد بالا رفت در حالیکه سهام خودرو در بازار توکیو رشد قوی داشت.

    بر اساس گزارش نیک‌کی، تویوتا قصد دارد دایهاتسو موتور که رقیب داخلی اصلی سوزوکی است را با تبادل سهام به شرکت تابعه خود تبدیل کند. تویوتا در دایهاتسو 51.2 درصد سهم دارد.

    تویوتا و دایهاتسو در بیانیه‌های جداگانه ای اعلام کردند که این گروه در حال بررسی گزینه‌های مختلفی از جمله تبدیل دایهاتسو به یک شرکت تابعه هستند اما هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است.

    بر اساس گزارش رویترز، تویوتا و سوزوکی به دنبال بهره بردن از دانش یکدیگر و سرمایه گذاری روی تقاضا برای خودروهای کامپکت در هند و سایر اقتصادهای نوظهور هستند.

    سوزوکی که در خودروهای کوچک تخصص دارد، بواسطه فعالیت شرکت ماروتی سوزوکی هند پرفروش‌ترین خودروساز هند است. اما این خودروساز در مواجهه با قوانین سخت گیرانه‌تر رگولاتورهای جهان در خصوص آلایندگی و اقتصاد سوخت، برای یافتن شریک بزرگتری به منظور طراحی نسل جدید فناوری مصرف بهینه سوخت تحت فشار قرار دارد.

    سوزوکی در اوایل سال 2010 پیمان شراکتی با فولکس واگن منعقد کرد اما اندکی بعد روابط میان دو شرکت تیره شد و منجر به سالها مشاجره شد که سال گذشته با رای دادگاه برای واگذاری سهام سوزوکی از سوی فولکس واگن به پایان رسید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو