فونیکسریمکسبهتام

بلومبرگ گزارش داد

رشد ۱.۵ درصدی سهام پژو پس از امضای قرارداد با ایران

عصر خودرو- بعد از اعلام خبر امضای قرارداد جدید پژو با ایران خودرو، سهام شرکت پژو سیتروئن در بورس فرانسه با ۱.۵ درصد افزایش به ۱۴.۳۵ یورو رسید. این افزایش، کاهش ۱۱ درصدی ارزش سهام پژو در سال جاری را خنثی کرد و ارزش این شرکت را به ۱۱.۶ میلیارد یورو رساند.

رشد ۱.۵ درصدی سهام پژو پس از امضای قرارداد با ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم ، شرکت پژو سیتروئن فرانسه و شریک قدیمی اش ایران خودرو، در طی 5 سال آینده 400 میلیون یورو (435 میلیون دلار) در ارتقاء کارخانه خودروسازی خود در نزدیکی تهران سرمایه گذاری خواهند کرد. به گفته طرف فرانسوی، این اولین موافقتنامه صنعتی امضا شده توسط یک شرکت غربی از زمان لغو تحریم های ایران است.

    به موجب این سرمایه گذاری مشترک، از اواخر سال 2017 سالانه 100 هزار دستگاه خودرو در این کارخانه تولید خواهد شد و ظرفیت تولید در نهایت به 2 برابر افزایش خواهد یافت. کارخانه ایران خودرو که 50 سال پیش کار خود را آغاز کرده و قرار است نوسازی شود، در این قرارداد جدید خودروهای 208 هاچ بک، سدان 301 و کراس اوور 2008 تولید خواهد کرد.

    کارلوس تاوارس، مدیر عامل شرکت پژو دیروز پنجشنبه  در کنفرانسی خبری در پاریس گفت: «این موافقتنامه استراتژیک از دوران مربوط به تحریم های ایران عبور می کند و پژو سیتروئن و ایران خودرو را قادر می سازد تا فصل جدیدی در تاریخ فعالیت های 30 ساله خود آغاز کنند.»

    پژو امضای موافقتنامه ارتقاء کارخانه تولید خودرو در تهران را در جریان سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به پاریس اعلام کرده است. انتظار می رود حسن روحانی در این سفر قراردادهایی برای خرید هواپیما و بهسازی فرودگاه های ایران نیز به امضا برساند.

    بعد از اعلام این خبر، سهام شرکت پژو سیتروئن در بورس فرانسه با 1.5 درصد افزایش به 14.35 یورو رسید. این افزایش، کاهش 11 درصدی ارزش سهام پژو در سال جاری را خنثی کرد و ارزش این شرکت را به 11.6 میلیارد یورو رساند.

    پژو در سال 2012 با تشدید تحریم های غرب علیه ایران از بازار این کشور خارج شد، اما ایران خودرو به تولید خودرو تحت برند پژو ادامه داد. اکثر این تولیدات شامل خودروهای 206 و 405 بودند که مدل های قدیمی پژو محسوب می شوند. ایران خودرو که در سال 1962 تاسیس شده، در سال 2014 میلادی حدود 35 هزار دستگاه خودرو با برند پژو تولید کرد که حدود یک سوم کل بازار خودروی ایران را شامل می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو