فونیکسریمکسبهتام

راهکار کاهش مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای شمیرانات از زبان فرماندارش

عصر خودرو- فرماندار شمیرانات با تاکید بر اینکه مترو می‌تواند راهکار کاهش مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای شهرستان شمیرانات باشد گفت: باید این خط مترو از دزاشیب تا انتهای ولنجک باشد چرا که بیشترین ترافیک در این مناطق است و می تواند راه گشای گره‌های ترافیکی شهرستان باشد.

راهکار کاهش مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای شمیرانات از زبان فرماندارش
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عزت الله خان‌محمدی گفت: به مترو به عنوان یک راه حل مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا در شمیرانات نگاه می کنیم اما در مسیر استفاده از خطوط مترو باید مواردی را مد نظر قرار دهیم. احداث مترو در شهرستان شمیرانات منابع مالی بسیاری را می‌طلبد البته احداث مترو با توجه به ظرفیت‌های گردشگری که این شهرستان دارد می‌تواند در درازمدت منابع اختصاص یافته را بازگرداند.

    وی افزود: قطار شهری راهکار کاهش مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای شمیرانات است که خط آن باید از دزاشیب تا انتهای ولنجک باشد چرا که بیشترین ترافیک در این مناطق است. در حال حاضر هنگامی که باران می‌بارد شهرستان شمیرانات قفل می‌شود و در مواقع بحرانی با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شویم.

    وی درباره اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوای بعضی از مناطق شهرستان شمیرانات گفت: آلودگی این شهرستان جدای از تهران بزرگ نیست و خیلی از موضوعات اجتماعی شمیرانات را نمی‌توان مستقل تجزیه و تحلیل کرد. شمیرانات تنیده در تهران بزرگ است. این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 550 هزار نفر با جمعیت تهران که بیش از 8 میلیون نفر برآورد می‌شود در هم تنیده شده است.

    خان‌محمدی ادامه داد: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ترددهای بسیاری که انجام می‌شود، محدودیت‌هایی دارد و در یک فضای متراکم و محدود شهری قرار گرفته است که ایجاد بزرگراه‌ها و جاده‌های یک طرفه از نیازهای این شهرستان است.

    وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با دستگاه‌های مختلف برای حل معضلات این شهرستان گفت: با شهردار منطقه یک، چمران، رئیس شورای شهر تهران، مسجد جامعی عضو شورای شهر، برخی از نمایندگان تهران در مجلس و استاندار تهران برای برون رفت از وضعیت فعلی شهرستان شمیرانات به لحاظ افزایش تردد جلساتی برگزار شده و مشکلات را عنوان کرده‌ایم. آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که سطح آسفالت معابر شمیرانات پاسخگوی تردد مردم نیست و ترددها نیز با توجه به ظرفیت جغرافیایی که این شهرستان دارد روز به روز افزایش می‌یابد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو