فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد

وعده صادرات خودروهای ایرانی به کشورهای منطقه در قرارداد جدید با پژو

عصر خودرو- مدیر عامل ایران خودرو در باراخ قرارداد جدید با پژو گفت: امکان استفاده از بازارهای صادراتی این محصولات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) محور دیگر قرارداد است.

وعده صادرات خودروهای ایرانی به کشورهای منطقه در قرارداد جدید با پژو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، قرارداد شرکت پژو و ایران خودرو روز گذشته با حضور رئیس جمهور ایران و نخست وزیر فرانسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران ارشد صنعتی دو کشور به هاشم یکه زارع و کارلوس تاوارس، رییس هیات مدیره شرکت پژو سیتروئن رسید، براساس رویکرد و استراتژی جدید ایران خودرو تنظیم و نهایی شده است، رویکردی که ادعا شده، ایجاد شرکت مشترک ایرانی – فرانسوی، سرمایه گذاری مستقیم و نقدی پژو در ایران، انتقال فناوری و تولید محصولات به روز دنیا و استفاده از بازار صادراتی محصولات پژو در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از مهمترین محورهای آن به شمار می رود.

    گفته می شود، این برای نخستین بار است که یکی از خودرو سازان برتر دنیا از طریق سرمایه گذاری مالی مستقیم در کل فرایند و زنجیره صنعت خودرو ایران حضور پیدا می کند.

    پیش بینی می شود بر اساس این توافق نامه طی پنج سال آینده 400 میلیون یورو سرمایه گذاری مشترک در ایران صورت گیرد. این سرمایه گذاری زمینه را برای توسعه زیرساخت های تولید رقابتی به منظور ساخت، راه اندازی و فروش مدل های 208، 2008 و 301 پژو که مجهز به جدیدترین تکنولوژی های فنی هستند، فراهم خواهد کرد.

    مدیرعامل ایران خودرو پس از امضای این قرارداد گفت:همکاری استراتژیک با گروه پژو سیتروئن به عنوان یک فرصت منحصر به فرد برای طرفین خواهد بود تا از مزایای رقابتی یکدیگر به خصوص در زمینه فن آوری و ایجاد یک چشم انداز درازمدت بهره برداری کنند.

    یکه زارع افزود: یکی از مزیت های ویژه این همکاری عرضه خودروهایی با بالاترین فن آوری به مشتریان خواهد بود.

    وی در ادامه به سه محور اصلی قرارداد اشاره کرد و گفت:ایران خودرو و پژو به زودی شرکتی مشترک با سهامداری مساوی را ایجاد خواهند کرد که به تولید جدید ترین محصولات پژو بر اساس پلتفرم مورد استفاده ایران خودرو خواهد انجامید.

    یکه زارع افزود: علاوه بر این، امکان استفاده از بازارهای صادراتی این محصولات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) نیز محور دیگر قرارداد است.

    مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه در نتیجه همکاری های گذشته دو شرکت هم اکنون حدود 4میلیون خودرو پژو در ایران تردد می کنند، افزود: تعدادی از محصولات پژو در حال حاضر نیز در ایران خودرو تولید می شوند که امضای قرارداد همکاری های جدید شرایط را برای ادامه تولید این خودروها و همچنین تقویت شبکه خدمات پس از فروش تسهیل می کند.

    رییس هیات مدیره شرکت پژو سیتروئن نیز در رابطه با این قرارداد گفت: این توافق نامه استراتژیک نقطه عطفی در دوران تحریم های بین المللی به شمار می آید و به گروه پژو سیتروئن و ایران خودرو کمک می کند تا فصل تازه ای را در تاریخ همکاری های خود شروع کنند.

    کارلوس تاوارس افزود: چشم انداز مشترک ما عرضه محصولات پیشرفته با بالاترین استانداردهای ایمنی و زیست محیطی به مشتریان است.

    گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت پژو پس از امضای این قرارداد بیانیه ای مطبوعاتی منتشر کردند. در این بیانیه آمده است: «این توافق نامه یک هفته پس از لغو تحریم های بین المللی بیانگر شروع فصل جدیدی برای طرفین خواهد بود که از سوی شرکت های انتقال دهنده فن آوری و فعالان داخلی نیز مورد حمایت قرار گرفته و در اواسط سال2016 به اجرا درخواهد آمد. نخستین محصولات نیز در نیمه دوم سال 2017 از خط تولید ایران خودرو خارج خواهد شد.

    در سال 2011 حداکثر یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو وارد بازار ایران شد. پیش بینی می شود که تا سال 2020 تولید خودرو به بیش از یک میلیون و 400 هزار و در نهایت دو میلیون دستگاه در سال افزایش پیدا کند. بر اساس آمار فعلی، تعداد خودروهای پژو موجود در جاده های ایران بیش از چهار میلیون دستگاه است.

    ایران یکی از مؤلفه های کلیدی استراتژای توسعه شرکت پژو سیتروئن در خاورمیانه و افریقا و سومین بازار بین المللی به سرعت در حال رشد این شرکت به شمار می رود. این گروه در سال 2015 در حدود 180 هزار دستگاه وسیله نقلیه در منطقه فروخته است که یک رشد بیش از 6درصدی را نشان می دهد.»

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو