فونیکسریمکسبهتام

اتحاد تویوتا و دایهاتسو برای تولید خودروهای کوچک

عصر خودرو- تویوتا و دایهاتسو که دو شرکت از شرکتهای خودروسازی بزرگ ژاپن هستند، به منظور تامین تقاضای آتی برای خودروهای کامپکت با یکدیگر رسما ادغام شدند.

اتحاد تویوتا و دایهاتسو برای تولید خودروهای کوچک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، دایهاتسو اعلام کرد که به شرکت تابعه تویوتا تبدیل خواهد شد و این دو شرکت برند‌ها و استراتژیهای خود را حفظ خواهند کرد اما پس از ادغام قادر خواهند بود از توانمندی‌ها و منابع‌شان برای ساخت خودروی کوچک آینده استفاده کنند.

    به گفته آکیو تودا رییس تویوتا، تویوتا پیش از این در دایهاتسو سهم داشت، اما اقدام مذکور که در ماه مارس تصویب خواهد شد به منزله یک فرصت برای هر دو شرکت است که معتقدند می‌توانند از توانایی‌های یکدیگر به‌طور کامل بهره‌برداری کنند.

    کراس اوورها ممکن است خودروهایی باشند که اغلب در صدر توجهات قرار می‌گیرند اما جمعیت جهانی رو به رشد بوده و همچنان در مناطق شهری متمرکز است بنابراین اگر قرار باشد خودروها به عنوان یک وسیله حمل‌ونقل شخصی محبوب باقی بمانند بهترین گزینه یک شکل کامپکت و دوستدار محیط زیست خواهد بود.

    طبق گزارش سازمان ملل تا سال 2030، 41 کلانشهر در سراسر جهان وجود خواهد داشت که هر یک بیش از 10 میلیون سکنه خواهند داشت و توکیو بزرگ‌ترین آنها خواهد بود و پس از آن شهرهای دهلی نو و شانگهای قرار می‌گیرند.

    براساس گزارش ریلکس نیوز، دایهاتسو در حال حاضر برند معروفی در این شهرها بوده و برای خودروهای کامپکت و ارزان‌قیمت خود شناخته شده است. به عنوان مثال جدیدترین مدل مفهومی این شرکت به نام "دی بیس" که در نمایشگاه خودروی توکیو در ماه اکتبر رونمایی شد، تنها 3.4 متر طول و 1.48 متر عرض داشته و موتور بنزینی سه سیلندر آن مصرف سوخت بهینه ای دارد.

    با ادغام دو خودروساز ژاپنی، دایهاتسو به طراحی خودروهای کوچک متمرکز خواهد شد، اما در بخش تحقیقات و توسعه مورد حمایت قابل توجه تویوتا قرار خواهد گرفت.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو