فونیکسریمکسبهتام

تولید تویوتا در ژاپن به دلیل کمبود فولاد متوقف می‌شود

عصر خودرو- به دنبال وقوع انفجار در یک کارخانه فولاد متعلق به شرکت خودروسازی تویوتا این شرکت اعلام کرد ممکن است به دلیل کمبود قطعات فولادی از اوایل ماه آینده میلادی تولید در کارخانجات داخلی خود را متوقف کند.

تولید تویوتا در ژاپن به دلیل کمبود فولاد متوقف می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، انفجار در کارخانه فولاد آئیچی موجب توقف تولید قطعات فولادی مورد استفاده در محصولات این شرکت شده و این ممکن است بر تولید پرفروش ترین برند خودروسازی جهان که حدود 40 درصد محصولات خود را در ژاپن تولید می کند، تاثیر بگذارد.
    سخنگوی شرکت تویوتا گفت: «در حال حاضر، ذخایر لازم برای ادامه تولید در کارخانجات داخلی تا 6 فوریه وجود دارد.» وی افزود، اضافه کاری ها و شیفت های آخر هفته کارکنان شرکت برای هفته آینده لغو شده اند.
    «پس از آن، ما وضعیت عرضه خودمان را به صورت روزانه رصد خواهیم کرد و بر این اساس تصمیم خواهیم گرفت.»
    کارخانه فولاد آئیچی روز 8 ژانویه اعلام کرد، وقوع انفجار در کارخانه چیتا در مرکز ژاپن موجب توقف تولید برخی قطعات فولادی ویژه شده است. این کارخانه اضافه کرده که قصد دارد در ماه مارس فعالیت های متوقف شده خود را از سر بگیرد.
    شرکت خودروسازی تویوتا در سال 2015، 4 میلیون دستگاه خودرو در داخل ژاپن تولید کرد که 46 درصد آن به کشورهای دیگر صادر شد.
    توقف تولید قطعات فولادی ممکن است بر طرح های تویوتا برای تولید 4.13 میلیون دستگاه در ژاپن در سال جاری از جمله خودروی جدید هیبریدی پریوس این شرکت که در ماه جاری در امریکا رونمایی شد و تنها در ژاپن تولید می شود، تاثیر بگذارد.
    تویوتا قصد دارد امسال در نقاط مختلف جهان 10.2 میلیون دستگاه خودرو تولید کند. تعداد کل خودروهای تولیدی این شرکت در سال 2015 به 10.15 میلیون دستگاه رسید و از تعداد تولید شرکت فولکس واگن و سایر شرکت های جهان پیشی گرفت.
    تویوتا که روزانه 14 هزار خودرو در داخل ژاپن تولید می کند، نگفته که کدام یک از قطعات مورد استفاده در محصولاتش با مشکل تولید مواجه شده اند.
     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو