فونیکسریمکسبهتام

گمانه‌زنی از جزئیات قرارداد پژو

عصر خودرو- قرارداد ایران‌خودرو و پژو پس از فراز و نشیب‌های فراوان در حالی پنج‌شنبه گذشته به امضای مدیرعامل ایران‌خودرو و رئیس هیات‌مدیره پژو سیتروئن رسید که منتقدان این قرارداد این روزها جزئیاتی از توافق دو شرکت را نشانه رفته‌اند که هنوز از سوی هیچ مرجعی علنی نشده است. آنطور که مشخص است دو شرکت خودروساز بر سر کلیات حضور پژو در ایران و نحوه مشارکت و همکاری این شرکت فرانسوی برای تولیدخودرو به توافق رسیدند و هنوز جزئیاتی از موارد توافق دو طرف منتشر نشده است حال آنکه مخالفان با گمانه‌زنی از جزئیات قرارداد این روزها به نقد و بررسی عملکرد دو شرکت می‌پردازند.

گمانه‌زنی از جزئیات قرارداد پژو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، گمانه‌زنی‌ها حتی به مکان تولید محصولات مشترک هم رسیده و اینکه مثلا شرکت ایرانی نمی‌داند از ظرفیت تولید خود چگونه باید استفاده کند. مسلم است که هر قراردادی به‌خصوص وقتی مربوط به حضور شرکت‌های خارجی در ایران باشد با انتقادهایی مواجه شود این انتقادها ممکن است در حوزه‌ای سازنده باشد و در حوزه‌ای دیگر مخرب، اما هر چه هست در قرارداد 10 سال پیش خودروسازان کشورمان با شرکت رنو این انتقادها به توقف سه ساله تولید تندر-90 در ایران منجر شد.حتی برخی دست‌اندرکاران این جوینت ونچر را متهم به خیانت به صنعت خودرو کشور خواندند.

    نتیجه هجمه‌ای که به این قرارداد شد تنها محرومیت مشتریان داخلی از خودرویی بود که کیفیت آن سرآمد دیگر تولیدات داخلی محسوب می‌شد. در هر صورت تندر -90 با تمام انتقادها و فراز و نشیب‌هایی که طی کرد به سرانجام رسید این در حالی است که مشتریان داخلی نیز بهره کافی از تولید این خودرو فرانسوی بردند. با تمام این اوصاف هم‌اکنون نیز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که بازگشت شرکت پژو با انتقادهایی از جنس انتقادات وارد بر رنو مواجه شده است. این‌که پژو با تشدید تحریم‌ها به ناگهان ایران را ترک و ایران‌خودرو را با ضرر و زیان مواجه کرد انتقاد صحیح و بجایی است، اما به گفته مسوولان وزارت صنعت،‌معدن و تجارت و ایران‌خودرو، رویکرد جدید این شرکت در همکاری با بزرگ‌ترین خودروساز کشور به‌طور حتم جبران مافات خواهد کرد.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو