فونیکسریمکسبهتام

رویارویی پژو با رقبای جدیددر ایران!

ایران خودرو برگ برنده پژو

عصر خودرو- ایران خودرو جزو اولین شرکت هایی بود که توانست بعد از لغو تحریم ها قراردادی موفقیت آمیز با شریک دیرینه اش پژو ببندد.

ایران خودرو برگ برنده پژو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تیتر20،  ایران خودرو جزو اولین شرکت هایی بود که توانست بعد از لغو تحریم ها قراردادی موفقیت آمیز با شریک دیرینه اش پژو ببندد.
    قرار داد ایران خودرو با پژو اینبار تفاوت های زیادی دارد که البته بیشتر به سود طرف ایرانی است و پژو با دستی پر راهی ایران خواهد شد و در خطوط تولید ایران خودرو سرمایه گذاری خواهد کرد.اما تفاوت ها به همین جا ختم نمی شود چراکه اینبار بازار ایران ،کمی متفاوت از سی سال پیش است.
    کمی به عقب تر باز می گردیم 30سال پیش در دهه 70شمسی یا به عبارتی در دهه 90میلادی پژو با مدل 405راهی بازار ایران و البته راهی خطوط تولید ایران خودرو شد.زمانی که بازار ایران خالی از تنوع بود و بازاری تشنه در انتظار پژو بود تا بدون چون و چرا برنده این بازار باشد و سود زیادی از ان ببرد که البته همین اتفاق هم افتاد و پژو سود زیادی از حضور در بازار ایران راهی جیبش شد.
    در آن مقطع هر برندی راهی بازار ایران شد با موفقیت همراه بود نمونه بارز آن را می توان در شرکت ناشناخته دوو دانست که توسط کرمان موتور تولید می شود و توانست در بازار ایران برای خود اسم و رسمی به هم زند به هرحال در آن زمان پژودربازار ایران یکه تازی می کرد اما این روزها بازار ایران کمی متفاوت از قبل شده است تنوع خودرو در بازار کم نیست و شرکت های خارجی زیادی نیز در پی حضور در بازار و تولید در شرکت های دیگر هستند که همه این مسائل می تواند چالشی سخت برای پژو باشد اگرچه ایران خودرو بزرگترین شرکت داخلی بوده وهمین امر یک برگ برنده برای پژو محسوب می شود اما قیمت گذاری نیز می تواند نقشی تعیین کننده داشته باشد.چینی ها نیز نیامده اند که ببازند به خصوص اینکه برخی از انها در زمینه قیمت گذاری موفق تر از دیگر برندها عمل می کنند به هر ترتیب این نکته را نباید فراموش کرد که بازار ایران و البته سلیقه مردم ایران عوض شده و پژو به طور حتم نمی تواند همانند گذشته در این بازار موفق باشد مگر اینکه بخواهد با برنامه ریزی صحیح از موقعیت استراتژیک ایران استفاده کرده و بازار دیگر کشورهای منطقه را دردست بگیرد.چراکه ایران خودرو ظرفیت تولید بالایی داشته و می تواند نیاز دیگر کشورها را تامین کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو