فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

راه‌اندازی جاده ابریشم نوین با مدل‌های نوین حمل‌و نقلی

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی از انعقاد قرارداد ۲۰ ساله توسعه فرودگاه امام خمینی با سرمایه گذاران خارجی خبر داد و گفت: جاده ابریشم نوین راه‌اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی جاده ابریشم نوین با مدل‌های نوین حمل‌و نقلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مراسم سی و هفتمین سالروز بازگشت امام خمینی (ره) امروز در فرودگاه مهرآباد و با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌رئیس سازمان انرژی اتمی،‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

    در این مراسم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و خیزش مجدد و شکل گیری و اعتدال و اعتلای تمدن ایرانی - اسلامی آغاز دوره جدیدی در تاریخ ایران است.

    وی افزود: پس از انقلاب با توجه به ویژگی‌های ضد استکباری امام راحل با موانع بیرونی و درونی مواجه شدیم و جنگ تحمیلی بر این ملت تحمیل شد. اما ملت ایران به رهبری امام راه خود را ادامه داد و از آزمون جنگ سرافراز بیرون آمد و پس از آن دوران سازندگی آغاز شد.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: اما باز با برخی بی تدبیری‌ها در داخل و تشدید تحریم‌ها مواجه شدیم که سختی‌های فراوانی برای ملت ایجاد کرد.

    وزیر راه و شهرسازی به دوران پس از تحریم اشاره کرد و گفت: دوره مجدد از شکوفایی تمدن ایران شهری با تمسک به انقلاب و بازخوانی مجدد تمدن ایرانی آغاز خواهیم کرد.

    آخوندی بیان کرد: فهم من از آنچه در برجام رخ داد و آنچه پس از آن انجام می‌شود این است که ایران همواره نقطه تعادل طبیعی منطقه بوده و برخی بی تدبیری‌های داخلی موجب شده است این مرکز ثقل از ایران خارج شود، در پسابرجام  تعادل به منطقه برگردد و این یک بازگشت پایه دار خواهد بود.

    وزیر راه و شهرسازی به قرارداد خرید 118 فروند ایرباس نو برای ایران ایر اشاره کرد و گفت: این قرارداد بر مبنای تامین مالی از سوی خود شرکت تامین کننده منعقد شد.

    وی افزود: حداقل دوره قرارداد 16 سال است و این یعنی دنیا یک بار دیگر پایداری این انقلاب را به رسمیت شناخت.

    آخوندی افزود: این یک قرارداد تجاری نیست بلکه علامتی از نگاه جهانی به نگاه انقلاب اسلامی است.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: یادداشت تفاهم توسعه فرودگاه امام خمینی در دوره قرارداد 20 ساله امضا می‌شود و این یعنی طرف قرارداد ما به ثبات بلند مدت این انقلاب و کشور ایمان دارند؛‌این یک قرارداد تجاری نیست بلکه پذیرش ایران به عنوان نقطه تعادل منطقه است.

    وی با بیان اینکه جاده ابریشم نشان از موقعیت ژئوفیزیکی و تمدن ایران دارد افزود: در حال ایجاد جاده ابریشم نوین در روزگار نوین هستیم که در انواع مدل‌های حمل و نقلی ایجاد می‌شود.

    وی گفت: به برکت پایمردی‌های ایران بار دیگر تمدن ایران شهری در حال بازخوانی است تا سربلندی ملت ایران را بار دیگر رقم بزند.

    وی افزود: طراحی بر مبنای امنیت منطقه‌ای و معامله برد - برد در دستور کار قرار گرفت و قطعا توسعه ایران برای هیچ ملتی در منطقه تهدید نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو