فونیکسریمکسبهتام

سفیر ایران در فرانسه: اکنون زمان بازگشت است

پژو را شریک قابل اعتماد خواهیم دانست

عصر خودرو- سفیر ایران در فرانسه با اشاره به روابط دیرینه اقتصادی ایران و فرانسه کشور گفت نزدیک به ۱۰ سال در پی اعمال تحریم های ناعادلانه بر ضد ایران، روابط ۲کشور قطع شده است و شرکت های فرانسوی در ایران حضور نداشته اند، اکنون زمان بازگشت است.

پژو را شریک قابل اعتماد خواهیم دانست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، علی آهنی سفیر ایران در فرانسه با بیان این مطلب درباره اهداف سفر دکتر روحانی به فرانسه، این سفر را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: سفر رییس جمهوری ایران، چراغ سبزی به تمامی بخش های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نشان می دهد، پس باید سریع اقدام کرد چرا که موقعیت های مناسب و خوبی برای همکاری بین 2 کشور وجود دارد.

    آهنی با اشاره به روابط تاریخی و دیرینه و منافع مشترک 2کشور درباره نیازهای متقابل ایران و فرانسه به یکدیگر افزود: ایران کشوری مستقل است که دارای قابلیت ها و توانایی های منحصر به خود به خصوص در زمینه انرژی است و از شرکای اروپایی به ویژه فرانسه استقبال می کند.
    همچنین وی با تاکید بر اینکه کسی نمی تواند اهمیت بازار ایران با داشتن 80 میلیون جمعیت و داشتن دسترسی به بازارهای منطقه ای را رد کند افزود: شرکت های فرانسوی جایگاه خوبی در ایران دارند. این دیدار می تواند نشانه مثبتی برای حضور شرکت های فرانسوی در ایران باشد و روابط 2 کشور را ارتقا دهد و اسنادی که امضاء می شود نشانه خوبی برای این شرکت هاست.
    *پژو سیتروئن را شریک قابل اعتماد خواهیم دانست
    سفیر ایران در فرانسه درباره ورود خودروهای پژو به بازار ایران نیز گفت: پس از تغییر سیاست و رویکرد پژو سیتروئن در قبال ایران، از این پس این شرکت می تواند از بازار مهم ایران منتفع گردیده و ما نیز آن را شریک قابل اعتماد خواهیم دانست.
    *ما مدل دموکراسی مذهبی ویژه خود را داریم
    آهنی درباره مسئله حقوق و آزادی در ایران و فیلترینگ فضای مجازی گفت: ما مدل دموکراسی مذهبی ویژه خود را داریم که 37 سال است در حال اجراست و این امر خوب جلو می رود.
    وی خاطر نشان کرد: اگرچه شما این سیستم را در کشوری لائیک مثل فرانسه به راحتی متوجه نخواهید شد، اما این سیستم ماست و بسیار جلوتر از برخی کشورها است.
    به گفته آهنی برخی کشورهای منطقه که حتی نمی دانند دموکراسی چگونه نوشته می شود در این مسئله بسیار از ایران عقب تر هستند.
    *داعش یک تهدید بین المللی برای تمامی دنیاست
    آهنی درباره مشارکت فرانسه در مبارزه با گروه داعش نیز افزود: داعش یک تهدید بین المللی برای تمامی دنیا، اروپا و منطقه و همه است، بنابراین یک راه حل جدی از طرف جامعه جهانی باید اتخاذ شود. منافع مشترک همه کشورها از جمله فرانسه و ایران ایجاب می کند که در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند.
    وی درباره همکاری های بیشتر فرانسه در مبارزه با تروریسم افرود: انتقال اطلاعات می تواند عنصر خوبی باشد و مشاوره های منظم و مداوم بین مقامات اطلاعاتی و سیاسی مختلف کشورها و حتی نظامی می تواند مبارزه و رسیدن به اهداف در مبارزه با تروریست ها را تسهیل کند.
    *مردم سوریه باید آینده کشورشان را انتخاب کنند
    آهنی درمورد بحران سوریه و حضور بشار اسد در ساختار قانونی حاکمیت سوریه نیز گفت: این مسئله بسیار مهم است. فرانسه و ایران می توانند بدون دخالت، این بستر را فراهم کنند که مردم سوریه آینده کشورشان را انتخاب کنند، پس باید از گروه های صلح جوی سوریه خواست تا با آمدن به میز مذاکره، برای آینده سوریه تصمیم بگیرند.
    آهنی با بیان اینکه ما نباید در این مسئله تصمیم بگیریم که چه کسی سوریه را اداره کند تصریح کرد: مردم سوریه باید تصمیم بگیرند که چه کسی بماند و چه کسی برود و چه کاری می خواهند برای آینده انجام دهند.
    *عربستان، سیاست و نگاهش نسبت به ایران را تغییر دهد
    سفیر ایران در فرانسه در مورد دیدار رییس جمهوری با رهبر کاتولیک های جهان و تلاش ایران برای حل مشکلات منطقه و همکاری ایران و عربستان نیز افزود: ایران و عربستان 2 کشور مهم در منطقه و جهان اسلام هستند، اما باید عربستان، سیاست و نگاهش نسبت به ایران را تغییر دهد و سنجیده عمل کند. این 2 کشور می توانند در قالب یک همکاری در مبارزه با تروریسم موفق باشند.
    *ما هیچگاه بر علیه یهودی ها نبوده ایم
    سفیر ایران در فرانسه در مورد موجودیت رژیم صهیونیستی نیز گفت: ایران از قرن ها پیش هیچ کشوری را تهدید نکرده است. رژیم صهیونیستی موضوع دیگری است و ما هیچگاه بر علیه یهودی ها نبوده ایم و به آن ها احترام می گذاریم .

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو