فونیکسریمکسبهتام

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی :

خودرو سازان خارجی با قیمت گذاری دولتی موافق نیستند

عصر خودرو- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه صلاحیت شورای رقابت، وظیفه اصلی تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو با این شوراست.

خودرو سازان خارجی با قیمت گذاری دولتی موافق نیستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، بحث قیمت‌گذاری خودرو موضوعی است که تمامی ندارد چرا که اکثر کارشناسان و صاحبنظران براین واقف هستند که دولت نباید در قیمت‌گذای خودرو ورود پیدا کند و تعیین قیمت برعهده شورای رقابت باشد.

    عیسی امامی عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  درخصوص قیمت گذاری خودرو اظهار داشت: سیاست اصل 44 به آزاد سازی و فرصت مردمی در اقتصاد تاکید دارد و این درحالی است که متاسفانه قیمت ‌گذاری صنعت خودرو و انتخاب مدیران تحت سیطره دولت است.

    وی افزود: در واقع تا زمانی که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی وارد عرصه سرمایه گذاری نشوند همچنان انحصار به قوت خود باقی است.

    عضوکمیسیون برنامه و بودجه گفت: باتوجه به درایت و صلاحیت شورای رقابت بنده معتقدم که وظیفه اصلی تعیین دستور العمل قیمت‌گذاری خودرو با شورای رقابت است.

    *رونمایی از نبود انحصار در خودرو سازی

    این درحالی است که نعمت زاده شب گذشته در خصوص قیمت گذاری خودرو و نظر شورای رقابت مبنی بر لزوم کاهش قیمت خودرو گفت : سرمایه گذاران و خودرو سازان خارجی با قیمت گذاری دولتی موافق نیستند بنابراین به آنها گفته ایم که قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضا خواهد بود.

    نعمت زاده افزود : معتقدیم که اگر قیمت گذاری ، دولتی نباشد خودروها ارزانتر خواهد شد .

    وی با اشاره به اینکه حدود 4 خودرو سازی دولتی از جمله کرمان خودرو ، سایپا ،پارس خودرو ایران خودرو داریم گفت : در تولید خودرو انحصاری وجود ندارد و واردات خودرو هم آزاد است و پارسال بیش از 100 هزار خودروی خارجی وارد شد.

    نعمت زاده افزود : مقدار ارزی که برای واردات این تعداد خودرو پرداخت شده است مساوی با یک میلیون و200 هزار خودروی ساخت داخل است.

    وی با اشاره به اینکه برای واردات خودرو حدود 40 درصد تعرفه در نظر گرفته شده است گفت : با تولید وعرضه بیشتر خودرو داخل ، این تعرفه ها کاهش خواهد یافت.

    وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : با افزایش عرضه خودرو و تنوع در تولید ، قیمت ها کاهش خواهد یافت .

    نعمت زاده افزود : خودرو سازی داخلی ازسوی دولت، حمایت خاصی نمی شود.

    وی با اشاره به اینکه تعرفه واردات خودرو از 130 درصد در گذشته به 40 درصد کاهش یافته است افزود : دولت از این راه درآمد دارد و نمی تواند تعرفه را به صفر برساند و در اغلب کشور ها هم برای واردات خودرو تعرفه وجود دارد .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو