فونیکسریمکسبهتام

رنو: ایران یک بازار بسیار مهم است

عصر خودرو- اولین سفر دوره ای حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به اروپا با امضای قرارداد همکاری ایران خودرو با گروه پژو-سیتروئن به پایان رسید اما در این سفر از قرارداد با رنو خبری نشد.

رنو: ایران یک بازار بسیار مهم است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اتونیوز، شرکت خودروسازی رنو در جریان سفر روحانی به فرانسه بر برنامه های جدی خود برای از سرگیری فعالیتهایش در ایران مجددا تاکید کرد.

    رنو طی بیانیه ای بر موضع خود مبنی بر حضور مجدد در ایران تاکید کرد چرا که ایران یک بازار بسیار مهم برای استراتژی های این شرکت است.

    شرکت رنوپارس(یک شرکت سرمایه گذاری مشترک با سایپا و ایران خودرو) طی بیش از 10 سال گذشته این خودروساز فرانسوی را قادر ساخت که حدود 500 هزار خودرو در ایران تولید کند.

    رنو در سال 2015 دو خودروی جدید از جمله وانت لوگان(ال 90) را با همکاری ایران خودرو و ساندرو را با همکاری سایپا تولید کرد.

    این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد: با توجه به لغو تحریمهای اقتصادی علیه ایران در 16 ژانویه و از سرگیری  روابط عادی بین بانکهای فرانسوی و ایرانی، رنو فعالیتهای خود را در ایران به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد و با همکاری دو شریک خود در ایران مدل‌های جدیدی را در آینده در ایران عرضه خواهد کرد.

    برنارد کمبیر مدیر مناطق آفریقا، خاورمیانه و هند رنو گفت: ایران با در اختیار داشتن بازاری که ظرفیت آن تا سال 2020 به دو میلیون خودرو در سال خواهد رسید یک پتانسیل غیرقابل انکار دارد. رنو برنامه های بلندپروازانه ای در ایران دارد و در حال حاضر برای افزایش حضور و توسعه ساختار در ایران و پشتیبانی از بخش خودروسازی ایران، مذاکرات پیشرفته ای با سایپا و ایران خودرو دارد.

    پژو-سیتروئن برای از سرگیری روابط عادی با ایران مثل رنو صبر نکرد و هفته گذشته اعلام کرد که با ایران خودرو بر سر یک سرمایه گذاری مشترک 50-50 به توافق رسیده است. این برنامه شامل شروع تولید سالانه 100 هزار خودرو در ایران در نیمه دوم 2017 و دو برابر کردن ظرفیت تولید در فاز بعدی است.

    دو طرف برای نوسازی و احیای کارخانه 50 ساله خود در نزدیکی تهران توافق کردند که یک سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری ظرف پنج سال آینده به منظور تولید سه خودروی پژو 208 هاچ بک، 301 سدان و 2008 کراس اور صورت بگیرد.

    محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت و معدن و تجارت ایران پس از رونمایی از سرمایه گذاری مشترک با پژو-سیتروئن اعلام کرد که ایران در حال مذاکره با دیگر خودروسازان فرانسوی است. وی افزود، انتظار می‌رود نهایی شدن قراردادهای بیشتر چند سال طول بکشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو