فونیکسریمکسبهتام

معلمان یزدی کلاه ایمنی هدیه گرفتند

عصر خودرو- همایش اهدای نمادین ۵۰۰ کلاه ایمنی به معلمان و فرهنگیان استان یزد با حضور معاونت عمرانی استانداری، فرمانده انتظامی و رئیس پلیس راهور استان یزد و جمعی از معلمان و دانش آموزان در سالن شهدای فرماندهی انتظامی یزد برگزار شد.

معلمان یزدی کلاه ایمنی هدیه گرفتند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  سردار "ایرج کاکاوند" فرمانده انتظامی استان یزد با بیان این که امروز امنیت آمد و شد به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولین نظام و مردم ما مطرح است، رفع این نگرانی را از ماموریت‎‎های حائز اهمیت نیروی انتظامی ذکر کرد.

    وی با ابراز خرسندی از کاهش تلفات جاده‌ای و ارتقای سطح آگاهی مردم در این حوزه طی سال‎‎های اخیر، گفت: متاسفانه آمار تصادفات استان یزد به ویژه تصادفات درون شهری که گاهی در برخی ماه‎‎های سال نیز از تصادفات برون شهری بیشتر می‎‎شود، در شأن و زیبنده استان فرهنگی یزد نیست.

    وی در این رابطه اذعان کرد: در بعضی از ماه‎‎های سال شاهد تلفات 15 نفری تصادفات در سطح شهرستان‌های استان به ویژه در مرکز استان مواجه هستیم و این از دغدغه‎‎های خاص پلیس و مسئولان استان به شمار می‎‎آید.

    کاکاوند یکی از راه‎‎های برون رفت از این وضعیت را تامین زیرساخت‌ها ذکر کرد و افزود: بررسی‎‎های اجمالی از وضعیت تصادفات استان بیانگر دخیل بودن سرعت بالا در بیشتر تصادفات است، لذا با هماهنگی دستگاه‎‎های مربوطه زیرساخت‌های لازم برای کنترل سدعت به عنوان اولویت اول در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه شاهد یک انضباط ترافیکی به ویژه در مرکز استان هستیم.

    وی عامل بعدی در تصادفات استان را موتورسیکلت‎‎ها خواند و اظهار کرد: بنا به گزارش پلیس راهور استان در بیش از 60 درصد تصادفات استان، موتورسواران دخیل هستند که در بیش از 45 درصد این وقایع نیز مقصر محسوب می‎‎شوند.

    وی با بیان این که ضربه به سر مهم‌ترین علت مرگ و میر موتورسواران در سوانح رانندگی استان است، از تلاش پلیس برای فرهنگ‌سازی در این رابطه خبر داد.

    فرمانده انتظامی استان با تاکید بر نقش کلیدی آموزش در کاهش تلفات تصادفات به ویژه در بخش راکبان موتورسیکلت، نقش آموزش و پرورش در این خصوص را بسیار تاثیرگذار عنوان کرد.

    وی تصریح کرد: فرهنگیان یکی از اقشار تاثیرگذار در آگاه‎‎سازی قشر آسیب‎‎پذیر جامعه در این حوزه هستند و امیدواریم با این حرکت نمادین و اهدای کلاه ایمنی به کسانی که شاید بعضاً نیز گواهینامه رانندگی ندارند، از آنها به عنوان راویان خوبی در حوزه فرهنگ ترافیک بهره‌مند شویم.

    وی گفت: متاسفانه در مقاطع راهنمایی و متوسطه، بسیاری از دانش‌آموزان فاقد گواهینامه از موتورسیکلت به عنوان وسیله رفت و آمد بهره می‎‎گیرند و معلمان می‎توانند در رابطه با اطلاع‌رسانی در مورد خطرات استفاده بدون رعایت ایمنی در این وسیله نقلیه بسیار تاثیرگذار باشند.

    کاکاوند گفت: قطعاً توصیه به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه استفاده از کلاه ایمنی برای کاهش تلفات تصادفات استان از زبان معلمان بسیار بهتر از شنیدن این توصیه‎‎ها از زبان پلیس است و تحقق این امر نیاز به یک بسیج همگانی دارد.

    به گفته فرمانده انتظامی استان، از زمان همدلی مسئولان استان برای کنترل سرعت و ترافیک شهر شاهد روند کاهش تصادفات هستیم، به نحوی که در ماه گذشته کاهش 50 درصدی و در ماه قبل از آن کاهش 37 درصدی را داشته‎‎ایم.

    وی با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ راهنمایی و رانندگی در استان، گفت: پلیس به تنهایی از عهده رفع این مشکل برنمی‎‎آید و لذا هم دست یاری به سوی مسئولان برای سرعت بخشیدن به بحث زیرساخت‌ها و هم درست یاری به سوی مردم برای رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی دراز می‎‎کنیم.

    کاکاوند هم‌چنین اظهار کرد: پلیس بحث انضباط اجتماعی در سطح شهر را با جدیت دنبال می‎‎کند، ولی یکی از الزامات امنیت اجتماعی شهر برقراری امنیت در حوزه آمد و شد است و این در یزد که به عنوان دارالعباده و دارالعلم مطرح است، دور از ذهن نیست.

    وی نقش و سهم دستگاه‎‎های مرتبط استان در پیشگیری از تصادفات و از زمان وقوع تصادف تا زمان نجات جان مصدومان را یادآور شد و با اشاره به این که بیشتر تلفانت رانندگی در استان در حین انتقال یا در بیمارستان روی می‎‎دهد، توجه و اهتمام بیشتر در این مقوله را نیز مورد تاکید قرار داد.

    کاکاوند در پایان نیز تاکید کرد: به عنوان پلیس مصمم به خدمت‌گذاری به مردم و مسئولان به ویژه در بحث کاهش تلفات و نجات جان افراد هستیم.

    گفتنی است؛ در این همایش که به همت و همکاری استانداری و راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، به صورت نمادین به 500 نفر از فرهنگیان مقطع ابتدایی کلاه ایمنی اهداء شد و پنج حکم فرهنگ‎‎یاری به معلمان و پنج کارت همیار پلیس به دانش آموزان اعطاء شد. هم‌چنین برای تمام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی کارت همیار پلیس صادر شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو