فونیکسریمکسبهتام

بازار خودرو تحت تاثیر رویای پساتحریمی مشتریان

کاهش قیمت خودروهای داخلی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان

عصر خودرو- بازار خودرو ایران دو هفته پپس از لغو تحریم ها همچنان بی میلی مشتریان را تجربه می کند و خرید و فروش در آن رونقی ندارد. در این شرایط، خودروهای داخلی روندی نزولی را در قیمت به خود گرفته و بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان کاهش را طی این هفته به خود دیده اند.

کاهش قیمت خودروهای داخلی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز،  آن طور که فعالان بازار عنوان می کنند، لغو تحریم ها و اخبار مربوط به حضور خودروسازان جهان در ایران، مشتریان را بیش از پیش به آینده امیدوار کرده و آنها به هوای اینکه اولا قیمت پایین می اید و دوما محصولات جدید روانه بازار کشور خواهند شد، فعلا میلی به خرید از خود نشان نمی دهند.

    به عبارت بهتر، مشتریان خرید خودرو در مقطع زمانی فعلی را صحیح نداسته و انتظار ارزانی و خودروهای جدید را می کشند. این در حالی است که تا به امروز تنها یک قرارداد در خودروسازی ایران به امضا رسیده و طی آن، ایران خودرو و پژو شراکتی دوباره را از سر خواهند گرفت. نکته مهم تر اینجاست که چهار محصول موردنظر پژو برای بازار ایران، قیمتی بین 40 تا 80 میلیون تومان خواهند داشت و با این حساب دست بخش بزرگی از مشتریان داخلی به این خودروها نخواهد رسید. از طرفی، سایر خودروسازان بزرگ نیز فعلا چندان برنامه دقیقی برای بازار ایران ارائه نداده اند و حتی رنو که گمان می رفت پس از لغو تحریم ها به سرعت فعالیت هایش در ایران را گسترش دهد، فعلا سکوت کرده و خبری از اعلام برنامه هایش نیست.

    با این حساب، واقعیت های آینده بازار خودرو چندان با رویای مشتریان همخوانی ندارد و بعید به نظر می رسد پساتحریم بتواند انتظار آنها برای کاهش قیمت خودرو و عرضه محصولاتی ارزان و در عین حال با کیفیت را محقق کند.

    اما چرخی در بازار خودرو بزنیم و ببینیم حال و احوال قیمت ها چگونه است. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، کاهش قیمت 100 هزار تومانی پژو 206 تیپ 5 سبب شده این محصول هم اکنون 37 میلیون و 300 هزار تومان به فروش برسد.

    همچنین مدل صندوقدار 206 با نام V8 نیز که مانند تیپ 5 کاهش 100 هزار تومانی را به خود دیده، در حال حاضر قیمتی برابر با 37 میلیون و 500 هزار تومان دارد. از سوی دیگر پژو 405 هم که 100 هزار تومان کاهش قیمت داشته، 29 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می شود. از بازار سمند هم خبر می رسد این خودرو با عقب نشینی 300 هزار تومانی اش، 29 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسد.

    نمایشگاهداران خودرو پایتخت در مورد رانا نیز می گویند این محصول تثبیت قیمت را طی این هفته تجربه و بنابراین با همان قیمت 32 میلیون و 200 هزار تومان خود خرید و فروش می شود. این در حالی است که دنا طی هفته جاری 100 هزار تومان کاهش قیمت را به خود دیده و با این حساب هم اکنون با قیمتی برابر با 43 میلیون و 100 هزار تومان به فروش می رسد.

    در مورد تیبا نیز اما فعالان بازار از ثبات آن می گویند، به نحوی که در حال حاضر باید 23 میلیون و 900 هزار تومان برای خرید آن هزینه کرد. نگاهی هم به بازار پراید بیندازیم. در بین مدل های این خودرو، مدل 131 19 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می شود که این موضوع از تثبیت قیمت خودرو موردنظر حکایت می کند. این در حالی است که مدل 111 پکاهش قیمتی 100 هزار تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر 20 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می رسد.

    از بازار سراتوهای مونتاژی سایپا نیز خبر می‌رسد که این خودروها تغییر قیمت خاصی طی هفته جاری نداشته‌اند. به گفته فعالان بازار، سراتوی اتومات با قیمتی برابر با 90 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و برای مدل دنده‌ای آن نیز باید 75 میلیون و 600 هزار تومان پرداخت.

    اما فعالان بازار در مورد پارس تندر عنوان می کنند که این محصول 200 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و هم اکنون 39 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می شوند. با این حال، تندر مدل E2 بدون تغییر قیمتی خاص، با همان قیمت 39 میلیون تومان خود خرید و فروش می شود. در مورد تندر-90 اتومات نیز گفته می شود، این محصول در حال حاضر 46 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می رسد که این موضوع نشان می دهد خودرو موردنظر عقبگردی 200 هزار تومانی را تجربه کرده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو