فونیکسریمکسبهتام

معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه سایپا بیان کرد:

تحقق ۶۵ درصد برنامه های گروه سایپا تا پایان سال

عصر خودرو- قربانی گفت: با توجه به شرایط جدید در حوزه عرضه و تقاضای خودرو در کشور پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۴ ، ۶۵ درصد برنامه های گروه سایپا محقق شود.

تحقق ۶۵ درصد برنامه های گروه سایپا تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپا نیوز، محمد قربانی معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه خودرو سازی سایپا با اشاره به تحریم های ظالمانه کشورهای غربی بر علیه اقتصاد کشور به خصوص صنعت خودرو گفت: این تحریم ها برای ما یک فرصت بود تا با بازنگری مجدد بتوانیم زیر ساخت های صنعتی کشور را بیش از پیش تقویت کنیم و در مقابل تهدید های این چنینی آسیب کمتری به اقتصاد کشور وارد شود.

    وی افزود: برای سال 1394 با توجه به مولفه ها ی واقع بینانه که در اقتصاد کشور وجود داشت، اهداف و برنامه های گروه برنامه ریزی شد و تعداد خودرویی که برای سال 1394 پیش بینی  شد، تولید 584 هزار دستگاه خودرو در سطح گروه بود.

    قربانی خاطر نشان کرد: بخشی از برنامه گروه سایپا مرتبط به برنامه های کلان کشور برای سال 1404 است که برای کل اقتصاد کشور برنامه ریزی شده است و در همین راستا گروه خودرو سازی سایپا برنامه های جامع و مدونی را تدوین نموده است.

    وی افزود: در برنامه 1404 پیش بینی شده است که روند تولید و صادرات خودرو سازان افزایش یابد،   لذا نقش صنعت خودرو در ارزش افزوده و رشد صنعتی و اقتصادی کل کشور عدد قابل توجه ای است. بر همین اساس در کشور یک نگاه ویژه ای به صنعت خودرو وجود دارد و گروه سایپا همسو با برنامه های کلان اقتصادی 1404 کشور برنامه ریزی کرده است.

    وی از محقق شدن 61 درصد از برنامه های گروه سایپا تا به امروز خبر داد و افزود: با توجه به شرایط جدید در حوزه عرضه و تقاضای کشور تا پایان سال 94 پیش بینی می شود  که 65 درصد برنامه های گروه سایپا محقق شود.

    وی اظهار کرد: گروه سایپا در چند ماه گذشته با یک استراتژی مناسب جهش قابل توجه ای در افزایش تولید داشته است که در دی ماه و آذر ماه  بخشی از کسری تولید شش ماه نخست سال جاری جبران شد و تا حدودی به عدد برنامه ریزی شده ابتدای سال 94  نزدیک شده است. البته شرایط فروش به صورت مستقیم در تامین منابع مالی مورد نیاز جهت تامین قطعات در زنجیره تامین تاثیر گذار بوده است.

    معاون برنامه ریزی جامع تولید سایپا بیان کرد: شرایط جدید باعث خواهد شد تا گروه سایپا در زمان و تعداد مناسب برای خطوط تولید برنامه ریزی کند و در نهایت مشتریان بتوانند در زمان پیش بینی شده خودرو خود را تحویل بگیرند.

    معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه سایپا در خصوص برنامه جامع گروه خودرو سازی سایپا برای سال 95 گفت: باید متناسب با شرایط جدید برنامه منطقی و حساب شده ای را تدوین کنیم لذا برای بر طرف شدن کامل تحریم ها زمان چند ماهه نیاز است تا بتوانیم به صورت کامل از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

    وی تاکید کرد: برنامه سال آینده گروه سایپا با یک رویکرد جدید ارائه خواهد شد که در این برنامه حداقل و حداکثر تولید لحاظ شده است که حداقل تولید 452 هزار دستگاه خودرو در سطح گروه  برای سال 1395 به عنوان برنامه اولیه و به صورت حداقلی پیش بینی شده است که در طول سال با توجه به شرایط حاکم بازنگری خواهد شد و بر همین اساس شرکت های زنجیره تامین می بایست متناسب با برنامه های سایپا با در نظر گرفتن زمان سفارش گذاری تا ترخیص از گمرک اقدامات مورد نیاز را از همین الان شروع کنند.

    قربانی گفت: اگر بخواهیم یک روند صحیح در صنعت خودرو داشته باشیم تا در آینده، کشورمان به عنوان یک کشور صنعتی مطرح شود نیاز است تا با انتقال تکنولوژی و دانش فنی به کشور، صنعت خودرو سازی را رشد و توسعه دهیم.

    قربانی بیان کرد: ما صنعتگران داخلی موظف هستیم تا پاسخگوی خواسته های بحق مشتریان باشیم و محصولات را با کیفیت و قیمت مناسب برای آنها مهیا کنیم که برای رسیدن به این شرایط باید بستر و شرایط زیرساختی کشور را به صورت اساسی تقویت کنیم و در یک شرایط برد برد با مشتری قرار گیریم.

    وی تاکید کرد: توسعه محصول در گروه سایپا به عنوان رکن اصلی برنامه شرکت است و این مسیری است که برای آن بازگشتی نیست و لازم است با در نظر گرفتن ذائقه و نیاز مشتری پیوسته محصولات جدید را تولید کرد  و از سال 1396 به بعد شاهد تولید محصولات جدیدی در سطح گروه سایپا خواهیم بود.

    وی در پایان گفت: امیدوارم با توجه به شرایط به وجود آمده و تمایلی که خودرو سازان بین المللی برای سرمایه گذاری مشترک با ایران دارند حداکثر بهره را در راستای منافع گروه سایپا و مشتریان گرفته شود و با ایجاد تعادل مناسب و منطقی بین تقاضا و عرضه به صورت حداکثری از ظرفیت های موجود استفاده شود و مجدداً شرایط طلایی سایپا احیا گردد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو