فونیکسریمکسبهتام

نگاهی مختصر بر گریت‌وال هاوال دنیرا H۶

پرچمدار هاوال در ایران

عصر خودرو: هاوال دنیرا H۶ یکی از موفق‌ترین محصولات تولیدی کمپانی گریت وال چین (GWC) از زیرمجموعه لوکس‌ساز این کمپانی یعنی هاوال (Haval) است که به نوعی گل سر سبد محصولات گریت‌وال به حساب می‌آید. هاوال H۶ برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شانگهای سال ۲۰۱۱ به عنوان جانشین هاوال H۵ از کلاس شاسی بلند کلاس متوسط کوچک یا شاسی بلند کامپکت بزرگ معرفی شد و این مدل اولین باری است که گریت‌وال در محصولات خود از ساختار یک‌پارچه شاسی و اتاق با نام یونی‌بادی (Unibody ساختار یک‌پارچه فاقد شاسی) بهره می‌گیرد.

پرچمدار هاوال در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹:۰۰
  • پرچمدار هاوال در ایران
  • پرچمدار هاوال در ایران
  • پرچمدار هاوال در ایران
  • پرچمدار هاوال در ایران
  • پرچمدار هاوال در ایران
  • پرچمدار هاوال در ایران

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو »، با ورود به سال 2012 آمار فروش H6 رقم 112 هزار دستگاه را نشان داد که موجب شد در بازار داغ کشور چین پس از دو خودرو موفق فولکس‌واگن تیگوان و هوندا CR-V در جایگاه سوم بازار قرار بگیرد . گریت‌وال را به بزرگ‌ترین شاسی بلند ساز کشور چین بدل کند. با ادامه موفقیت‌های روز افزون این مدل در سال 2013 و 2014 میزان فروش به ترتیب به بیش از 217 و 315 هزار دستگاه رسید که موجب شد مدل H6 تا ماه اکتبر سال 2015 همچنان پرفروش‌ترین شاسی بلند کشور چین باشد. با دستیابی به این اعداد و ارقام هاوال توانست در بازارهای معتبری چون استرالیا و آفریقا نیز جا باز کند که از این رو بسیار قابل تامل و درخور توجه است.
هاوال H6 با داشتن ابعادی معادل 4640×1825×1690 (طول×عرض×ارتفاع) ظاهری ساده اما شکیل و به روز دارد. طراحی نمای جانبی خودرو تنها با دربرگرفتن کاراکترلاین جانبی که از چراغ عقب خودرو با شیب ملایم بر بدنه به راه افتاده و در پشت گلگیر جلو محو می‌شود سادگی و آرامش را به تصویر می‌کشد. با این حال تخت بودن دماغه خودرو و شیب بسیار ملایم و نزدیک به عمود بخش انتهایی خودرو ظاهری مکعبی و خشک به آن می‌‌دهد که از خصوصیات بارز خودروهای شاسی‌بلند حقیقی است. نمای جلو خودرو نمایانگر واژه جذابیت است. چراغ‌های باریک و جلو پنجره کرومی عظلانی بلافاصله طراحی شاسی بلند زیبای دورنگو داج (Dodge Durango) را به یاد می‌آورد که در ترکیب طراحی چراغ‌های مجهز به روشنایی رو LED در عین سادگی؛ مدرنیته و اخم نهانی را به تصویر می‌کشد. هرچند نمای انتهایی خودرو جذلبیت ظاهری نمای روبه رویی را ندارد اما حفظ ترکیب ساده در طراحی کلی و استفاده از گرافیک زیبا در چراغ تناسب کامل با فرم کلی خودرو را حفظ کرده است. این مجموعه حجیم با حق انتخاب شش رنگ متنوع و قرارگیری بر دو نوع رینگ 17 و 18 اینچی بر حسب انتخاب به ترتیب بر تایرهای سایز 65/225 و 55/235 قرار می‌گیرد که با توجه به اندازه مناسب جلوه نمای ظاهری خودرو را تکمیل می‌کند.
نمای داخلی خودرو به منظور حفظ جلوه لوکس و کلاس بالای خود همچون سایر لوکس‌سازان صنعت خودرو از هر گونه اغراق و بزرگ‌نمایی به دور است. فضای داشبورد کاملا قرینه به همراه خطوط نرم و قوس‌های ملایم و بدون گوشه است که دقیقا همین سبک طراحی در سایر ادوات و قسمت‌های نمای داخلی به چشم می‌خورد. استفاده از قطعات طرح چوب به رنگ قهوه‌ای تیره در کنار روکش کرومی قطعات و همچنین دوخت درشت با رنگ متضاد در روکش صندلی و رودری‌ها و نورپردازی ویژه شب جلوه سنگین و لوکسی را به نمایش می‌گذارد. در میان این داشبورد پهن یک نمایشگر لمسی 7 اینچی به عنوان مرکز کنترل سیستم‌ مولتی مدیا خودنمایی می‌کند که ضمن قابلیت پخش موسیقی به فرمت MP3 دارای ورودی‌های مختلف از جمله iPod، USB و AUX است. فرمان سه‌شاخه مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل با لوگو قرمزرنگ هاوال بر مرکز آن؛ تملک خودرویی درجه یک از سزمین چشم‌ بادامی‌ها را به شما یادآور می‌شود. مجموعه نشانگرهای پشت فرمان نیز بسیار مختصر و مفید در عین سادگی دربرگیرنده دو نشانگر دوار و خوانا دورسنج پیشرانه و سرعت‌سنج و کامپیوتر سفر است که اطلاعات حیاتی را در هر لحظه در اختیار راننده قرار می‌دهد.

در زیر محفظه پیشرانه هاوال H6 یک پیشرانه دو میل سوپاپ (16 سوپاپ) چهار سیلندر خطی به حجم 1.5 لیتر مجهز به تکنولوژی توربو‌چارجر ساخت کمپانی بورگوارنر آمریکا در چین نهفته است که ریشه طراحی فنی آن به کمپانی میتسوبیشی باز می‌گردد که از سوی گریت‌وال بهسازی شده و توسط کمپانی هیوندایی چین تولید می‌شود و استاندارد آلایندگی یورو 5 را به همراه یدک می‌کشد. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 148 اسب بخار در دور 5600 و بیشینه گشتاور 210 نیوتن.متر است که در دور 2200 تا 4500 در اختیار مالک قرار می‌گیرد. وظیفه انتقال قدرت در این شاسی بلند لوکس برعهده گیربکس شش سرعته اتوماتیک است که در دو نوع دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل قابل سفارش خواهد بود. نکته مهم قابل ذکر در گیربکس کمکی نوع دو دیفرانسیل دنیرا H6 نهفته است. این گیربکس کمکی نیز از ساخته‌های کمپانی بورگ وارنر آمریکا در چین است که به TOD یا Torque On Demand به معنای گشتاور اقتضایی مشهور است که به جای استفاده از سیستم‌های سنتی انتقال نیرو به چهارچرخ در گیربکس‌های کمکی قدیمی از چند کلاچ غوطه‌ور در روغن استفاده می‌کند که با کنترل بسیار دقیق کامپیوتری گشتاور نیاز دو محور جلو و عقب را تامین کرده و نیرو مورد نیاز خودرو برای حرکت در مسیرهای نامتعارف را تحت نظر گرفته و تنظیم می‌کند. تاثیر این ویژگی برتر در گیربکس کمکی دنیرا H6 این قابلیت را به آن می‌دهد که شیب‌های تند تا زاویه 32 درجه را طی کند که برای خودرویی با وزن 2060 کیلوگرمی قابل توجه است. زیربندی خودرو نیز در ارائه این ویژگی نیز نقش ملموسی بازی می‌کند. سیستم تعلیق جلو از نوع ساده و بادوام مک‌فرسون با کمک و فنر و در عقب از نوع طبق دار دوبل مستقل با فنر پیچشی است که سواری آرامی را به همراه دارد.
از جمله تجهیزات رفاهی موجود در میان لیست بلند بالای آپشن‌های آسایشی دنیرا H6 می‌توان به فرمان هیدرولیک چرمی با قابلیت تنظیم ارتفاع و قابلیت جذب ضربات حاصل از تصادف، دوربین کارآمد دینامیکی دید عقب، رادار جانبی خودرو تشخیص دهنده خودروی که در نقطه کور قرار دارد، آینه‌‌های جانبی تاشو با گرم‌کن ضد بخار، صندلی برقی قابل تنظیم راننده در هشت جهت و صندلی شاگرد تنظیم شونده در چهار جهت به همراه تنظیم کننده قوس کمر، چراغ‌های جلویی دارای دی‌لایت مجهز به سیستم شست و شو و پیشواز راننده، کروز کنترل، سنسور تشخیص باران، سیستم ورود بدون کلید، رادار پارک جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع دیجیتالی دو کاناله مجزا، برف‌پاک کن عقب، سیستم صوتی دالبی سوراند 7 کانال، آنتن کوسه‌ای، سانروف برقی دوحالته، پوشش صندلی‌ها با دو آپشن پارچه‌ای یا چرمی، دماسنج، سیستم تنظیم ارتفاع خودرو (ALS) و ... اشاره کرد.
در اشاره به سیستم‌های ایمنی موجود در دنیرا H6 باید این نکته را مدنظر قرار داد که این خودرو با تکیه بر چنین آپشن‌هایی توانسته است 5 ستاره ایمنی کامل از دید ایمنی تصادفات را از موسسه تست CNCAP چین کسب کند که در مقایسه با رقبای چینی خود در جایگاه بالایی می‌ایستد. از جمله سیستم‌های ایمنی موجود در دنیرا H6 باید از فول اربگ دو مرحله‌ای، ترمز ضدقفل، سیستم پایداری بوش آلمان، کمربند‌های ایمنی با سیستم پیش کشنده، سیستم قطع سوخت به هنگام بروز تصادف و باز شدن درها در مواقع ضروری، کلید هوشمند و ایموبلایزر، کمربند سقفی، باک سوخت تقویت شده و ... نام برد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو