فونیکسریمکسبهتام

مراجعه روزانه به مراکز معاینه فنی ۳ برابر شد

عصر خودرو- طرح تشدید پلیس با متحلفان معاینه فنی که هم اکنون در ۱۷۰ نقطه شهر تهران اجرا می شود در هفته های اخیر موجب رشد ۳ برابری مراجعان به مراکز معاینه فنی شده است .

مراجعه روزانه به مراکز معاینه فنی ۳ برابر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از صبحانه،  سید نواب حسینی منش تصریح کرد: سال های متمادی است که کارشناسان بر نقش تاثیرگذار معاینه فنی در کاهش تصادفات ناشی از نقص فنی و کنترل انتشار آلاینده های ناشی از سیستم احتراق سوخت ، تاکید دارند این در حالیست که به مدد قانون معافیت 5 ساله خودروها از معاینه فنی، بسیاری از شهروندان موضوع معاینه فنی را جدی و تاثیر گذار تلقی نمی کنند ، بطوری که اکنون بالغ بر 2 میلیون خودرو بدون معاینه در پایتخت تردد دارد.

    وی گفت : به رغم تاکید صریح قانون اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی (مصوب اسفند 89) بر ممنوعیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی ، اما پلیس هم این قانون را هر از گاهی در پایتخت اجرایی می کند.

    به گفته سید نواب حسینی منش ، قائم مقام ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران طرح تشدید با خودروهای فاقد معاینه فنی که طی دوماه اخیر در 170 نقطه تهران اجرا می شود رشد 3 برابری مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی را در پی داشته است.

    وی با تاکید بر اینکه طی 9 ماه گذشته سال مراکز معاینه فنی با مراجعه روزانه 500 هزار خودرو مواجهه بود گفت : به دنبال نظارت پلیس راهور و آغاز ثبت نام طرح ترافیک سال 95 شاهد روزانه 3 هزار و 500 مراجعه به مراکز 14 گانه شهر تهران بوده ایم.

    قائم مقام ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از الزامات ثبت نام الکترونیکی طرح ترافیک معاینه فنی معتبر شهر تهران بود میزان مراجعه به مراکز در ایام ثبت نام بیشتر بوده است بطوری که با اتمام ثبت نام طرح ترافیک اکنون روزانه 2 هزار 700 مراجعه به مراکز را شاهد هستیم.

    وی با اشاره به اینکه نظارت یکی از مهمترین ارکان هر طرح و قانونی است اظهار داشت : اجرای طرح تشدید با خودروهای فاقد معاینه فنی طی دوماه گذشته نشان می دهد معاینه فنی که گامی مثبت برای کاهش آلودگی هوا از یک سو کاهش تصادفات ناشی از نقص فنی از سوی دیگر است اگر به صورت جدی مورد اعمال قانون قرار گیرد تاثیر گذارتر خواهد بود .

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط