فونیکسریمکسبهتام

یکه زارع خبر داد:

اواخر سال آینده؛ اولین محصول مشترک ایران خودرو- پژو در بازار

عصر خودرو- دقایقی پیش نشست خبری مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد.

اواخر سال آینده؛ اولین محصول مشترک ایران خودرو- پژو در بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷:۰۰
  • نشست خبری مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو
  • اواخر سال آینده؛ اولین محصول مشترک ایران خودرو- پژو در بازار

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در نشستی در حضور خبرنگاران از برنامه ایران خودرو برای سال 1404 پرده برداری کرد و  از اختصاص 60 درصدی تولید داخل به ایران خودرو تا این موعد زمانی خبر داد. یکه زارع در ادامه تشریح برنامه های ایران خودرو از هدف 40 درصدی برای صادرات خبر داد.

مدیرعامل ایران خودرو در خصوص همکاری جدید ایران خودرو با پژو از شراکت 50 / 50 دو خودروساز گفت و افزود: اولین تولید شرکت مشترک ایران خودرو و پژو اواخر سال آینده وارد بازار می شود و پس از چند سال شراکت، کارخانه مشترکی تأسیس خواهیم کرد. این کارخانه حداکثر 15 درصد از تولید مشترک ایران خودرو- پژو را به خود اختصاص خواهد داد. وی افزود: در این روند قطعه سازان هم باید جوینت شده و وارد زنجیره تأمین پژو شوند. از آنجایی که پژو در سود فروش محصولات مشترک شریک خواهد بود، از داخلی سازی قطعات به دلیل تأثیر مثبت در کاهش قیمت تمام شده استقبال خواهد کرد. در این برنامه قرار بر این است که 54 میلیون دلار صرف واحدهای قطعه سازی شود و همه محصولات، تولیدات به روزی خواهد بود زیرا در بازارهایی که صادرات به آن بر عهده ایران خودرو است نمی توان خودروهای قدیمی را فروخت.

یکه زارع در تشریح قرارداد جدید این شرکت با پژو افزود: شکل قراردادها میان شرکت ها متفاوت است و رنو در شراکت با ایران سرمایه گذاری نکرده بود.قرارداد جدید ایران خودرو و پژو بیش از 200 صفحه است و دقیقاً از روز قید شده در قرارداد آغاز خواهد شد و یکی از مزایای آن این است که در بازه زمانی کمتر از 4 سال به 70 درصد داخلی سازی خواهیم رسید.

مدیرعامل ایران خودرو در خصوص مسأله دریافت غرامت از پژو گفت: در قرارداد پژو ابتدا درباره آینده صحبت شد و بعد از آن به گفتگو درباره گذشته پرداختیم. اسنادی که در فرانسه امضا شد هم عقد قرارداد همکاری با پژو بوده و هم پرداخت غرامت از سوی این شرکت به ایران خودرو. در خصوص همکاری با این شرکت ما تحت هیچ فشاری برای عقد قرارداد نبوده ایم.

وی در خصوص مسأله قیمت گذاری خودروهای حاضر در بازار ایران گفت: قیمت گذاری محصولات ربطی به قرارداد ندارد و شیوه قیمت گذاری در کشور برای تمامی شرکت های خارجی جای سوال دارد. در رابطه با تولید خودروهای ارزان قیمت نیز  نمی توان با شرکای خارجی به خودروهای زیر 50 میلیون تومان فکر کرد اما خودروهای جاری در خطوط تولید با تغیرات اساسی خودروهای ارزان قیمت ما خواهند بود.

یکه زارع قیمت  پژو 301 دنده ای را  58 میلیون تومان و نسخه  اتومات آن را 62 میلیون تومان اعلام کرد. وی افزود: 208 شصت و هشت میلیون تومان و 2008 در دو مدل دنده ای و اتومات به ترتیب 72 و 78 میلیون تومان به فروش می رسند.

در ادامه با اشاره به با اشاره به اینکه پژو 207 اردیبشهت سال آینده دوباره وارد بازار می شود، مدیرعامل ایران خودرو به بحث خودرو ملی پرداخت و افزود: برخی از خودروهایی که پیشتر با نام خودرو ملی معرفی می شدند را نمی توان خودرو ملی دانست.

یکه زارع در ادامه به بحث همکاری با شرکت های خودروساز دیگر پرداخت و با اشاره به مذاکرات این شرکت با فولکس واگن گفت: با فولکس مذاکره داشتیم اما به دلیل قرار داد این شرکت با یک شرکت دیگر و همچنین مشکلات داخلی شرکت آلمانی به جمع بندی نهایی نرسیدیم.

وی با اشاره به اینکه بنز 30 درصد سهام ایدم را می خرد، افزود: با بنز نیز تفاهم نامه ای به امضا رسید و شرکت تولیدی خودروهای تجاری جدید با سهامداری 51 درصدی ایران خودرو دیزل و 49 درصدی بنز ایجاد خواهد شد. علاوه بر این شرکت فروش و خدمات پس از فروشی نیز به صورت مشترک با سهم 49 درصدی ایران خودرو دیزل و 51 درصدی بنز ایجاد خواد شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو