فونیکسریمکسبهتام

ایستگاه مترو میرزای شیرازی ۲۱ بهمن افتتاح می‌شود

عصر خودرو- نود و ششمین ایستگاه مترو چهارشنبه هفته جاری در یکی از شلوغ ترین و پرترددترین نقاط پایتخت به صورت رسمی بهره برداری می شود.

ایستگاه مترو میرزای شیرازی ۲۱ بهمن افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، ایستگاه مترو میرزای شیرازی به عنوان نود وششمین ایستگاه ناوگان مترو تهران و حومه در خیابان شهید بهشتی و نزدیک خیابان ولی عصر (عج) واقع شده است.

    این ابرسازه زیرزمینی با زیربنای 13 هزار مترمربع، حدفاصل ایستگاه مترو میدان جهاد و ایستگاه مترو شهید بهشتی در خط 3 قرار دارد.

    ایستگاه مترو میرزای شیرازی دارای سکویی به طول حدود 160 متر، عرض 14 متر و عمق 27 متر است.

    در ساخت این ایستگاه به روش زیرزمینی 88 هزار مترمکعب خاکبرداری، 5 هزار تن آرماتوربندی، 45 هزار مترمکعب بتن ریزی و 32 هزار مترمربع قالب بندی به کار رفته است.

    برای تردد شهروندان از طریق این ایستگاه تعداد 14 دستگاه پله برقی نصب و راه اندازی شده است.

    با بهره برداری از این ایستگاه به عنوان یکی از زیباترین ایستگاه‌های مترو تهران، امکان تردد روزانه حدود 30 هزار سفر با ناوگان مترو فراهم می شود.

    ایستگاه مترو میرزای شیرازی در محدوده مراکز و اماکن مهم تجاری، فرهنگی، درمانی و اداری قرار دارد و می‌تواند تقاضای سفر شهروندان در خیابان‌های شهید بهشتی، خالد اسلامبولی (وزرا)، قائم مقام فراهانی، سید جمال الدین اسدآبادی، احمد قصیر (بخارست) و خیابان ولی عصر(عج) را زیر پوشش قرار دهد.

    ایستگاه عبوری مترو میرزای شیرازی پس از انجام رسمی مراسم بهره برداری که با حضور مقامات لشگری و کشوری، مسئولان عالی شهری و در روز چهارشنبه 21 بهمن ماه برگزار می شود، آماده مسافرگیری خواهد شد.

    ایستگاه‌های عبوری سهروردی و خواجه عبدالله انصاری با بیش از 90 درصد پیشرفت کاردر اولویت بعدی افتتاح در خط سه مترو تهران هستند.

    پروژه های مهمی نظیر خطوط 6 و 7 جمعاً به طول 64 کیلومتر، پروژه خط مترو فرودگاه مهرآباد به طول حدود 2 کیلومتر و پروژه خط مترو تهران - پرند به طول حدود 52 کیلومتر، همزمان از سوی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در دست احداث است که پیش بینی می‌شود فاز نخست  خط مترو تهران- پرند به طول 4 کیلومتر تا شهر آفتاب و نیز خط مترو فرودگاه مهرآباد تا پایان سال جاری آماده بهره برداری شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو