فونیکسریمکسبهتام

شفاف‌‌سازی ایران خودرو

تأثیر دریافت غرامت از پژو در سال مالی ۹۴

عصر خودرو- کل مبلغ پروژه بسته حمایتی خسارتی توافق شده معادل ۴۲۷ میلیارد و ۶ میلیون یورو است که بخشی مربوط به سال ۹۴ و الباقی در سنوات آتی با روند اجرایی عملیات جاری فی‌مابین قابل شناسایی و درج در حساب ها است.

تأثیر دریافت غرامت از پژو در سال مالی ۹۴
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، مدیرعامل شرکت ایران خودرو طی اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال خطاب به محمد فطانت، رئیس سازمان بورس اوراق بهادار درباره بسته حمایتی خسارتی پژو در چارچوب قرارداد فیمابین طرفین شفاف سازی کرد.

    در متن این اطلاعیه آمده است، کل مبلغ پروژه بسته حمایتی خسارتی توافق شده معادل 427 میلیارد و 6 میلیون یورو است که بخشی مربوط به سال 94 و الباقی در سنوات آتی با روند اجرایی عملیات جاری فیمابین قابل شناسایی و درج در حساب ها است.

    در ادامه این اطلاعیه آمده است، بخشی از مبلغ مذکور مربوط به پرداخت رویالتی به پژو است که طی سنوات 90 تا 94 می بایست برای خودروهای تولیدی با برند پژو محاسبه و پرداخت می شد و این مبلغ معادل 69 میلیون یورو است و در حساب های شرکت ایران خودرو ذخیره ای از این بابت منظور نشده است و عیناً تسویه می شود.

    یکه زارع اشاره کرده است، بابت تحویل قطعات برای تولید خودروهای پژو در ایران خودرو و همچنین تحویل تجهیزات و قالب ها و ابزارهای تولیدی مبلغی معادل 36 میلیون یورو محاسبه شده است.

    به گفته مدیر عامل ایران خودرو، عدم دریافت مطالبات پژو از ایران خودرو معادل 11 میلیون یورو که این مبلغ در سال 94 در حساب های شرکت درج می شود.

    همچنین یکه زارع در این اطلاعیه آورده است، بسته حمایتی جبرانی برای سال های آتی از سال 95 به بعد نیز بابت تخفیق در رویالتی به میزان 145 میلیون یورو برای تولید خودروهای جاری پیش بینی شده است که این مبلغ با توجه به میزان تولیدات آتی محاسبه و در حساب ها درج می شود.

    همچنین بابت تخفیف در خرید قوای محرکه و حق استفاده از پلت فرمهای جدید پژو به میزان 2 میلیون دستگاه معادل 160 میلیون یورو مورد توافق گرفته است که با توجه به میزان تولیدات آتی محاسبه و در حساب ها درج می شود.

    یکه زارع تصریح کرده است، برای اعزام کارشناسان پژو جهت ارتقاء محصولات تولیدی و همچنین آموزش پرسنل ایران خودرو و هزینه های احیای محصولات فعلی ایران خودرو نیز جمعاً 6 میلیارد و 6 میلیون یورو محاسبه و توافق شده است.

    با توجه به موارد فوق الذکر و با اجرایی شدن قرارداد مذکور آثار مالی توافقات قراردادی به مرور و با پیشرفت عملیات شناسایی و در حساب های ایران خودرو و پژو درج می شوند.

    از کل اقلام مشروحه معادل 11 میلیون یورو در حساب های سال 94 و الباقی در سال های آتی از سال 95 به بعد قابل پیش بینی است و ارائه اطلاعات نیز طبق برآوردهای مناسب جهت حفظ حقوق تمامی سهامداران در بودجه های سنواتی مذکور اطلاع رسانی می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو