فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۱۳ سنتی سوخت با مترو

عصر خودرو- شهردار تهران گفت: هر مسافری که با مترو سفر می‌کند ۱۳ سنت در کاهش و مصرف سوخت اثر گذار است.

کاهش ۱۳ سنتی سوخت با مترو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره بهره‌برداری از ایستگاه مترو میرزای شیرازی با بیان اینکه بر اساس قول‌های داده شده به مردم حمل و نقل عمومی از اولویت شهرداری تهران است، اظهار داشت: امروزه فراز و نشیب‌های اقتصادی در کشور وجود دارد و کمتر کسی است در این جامعه که در بخش‌های عمومی و دولتی این مشکلات را حفظ نکند.

    وی با بیان این که افتتاح یک ایستگاه برای شهرداری کار بزرگی است، افزود: در هر ماه بیش از یک کیلومتر خط مترو به بهره‌برداری می‌رسد که با سختی‌های زیادی همراه است.

    شهردار تهران با بیان این که خط 3 مترو از جاده ساوه تا شهرک شهید محلاتی جنوب را به شمال شهر متصل می‌کند، تصریح کرد: عده‌ای ساخت این خط را شوخی می‌دانستند، اما با دلسوزی‌‌هایی که در حوزه فنی انجام شد؛ امروز این خط به پایان رسیده است.

    قالیباف با تاکید بر این که مشکلات زیادی در جنوب شهر برای افتتاح خط سه مترو وجود داشت، یادآور شد: از میدان منیریه به پایین از نظر فنی با سختی‌های زیادی همراه بوده چرا که بافت‌های فرسوده در این منطقه وجود داشته و ما باید ایمنی را برای مردم ایجاد می‌کردیم.

    وی با بیان  این که ما باید کیفیت زندگی مردم در بعد معنوی و مادی را ارتقاء دهیم، افزود: مترو عدالت اجتماعی بوده و برای مردم بسیار تاثیر گذار است.

    شهردار تهران با تاکید بر این که مترو در کاهش ترافیک آلودگی هوا نقش بسیار مهمی دارد، گفت: با مترو می‌توان هزینه‌های اضافی را حذف و به اقتصاد ملی کمک کرد.

    قالیباف با اشاره به قول دولت مردان در خصوص واگن‌های مترو افزود: هر مسافری که با مترو سفر می‌کند 13 سنت در کاهش و مصرف سوخت اثر گذار است.

    وی با بیان این که خط سه مترو از 600 هزار مسافر به مرز 4 میلیون مسافر خواهد رسید، تصریح کرد: با این امر به اقتصاد ملی کمک کرده و همچنین با اضافه شدن واگن‌های مترو به دو برابر افزایش خواهد یافت.

    قالیباف با اشاره به موضوع دستفروشی که یک معضل جهانی بوده است، گفت: در هر مترویی چه از نیویورک تا مسکو و همچنین توکیو تا لندن بحث مربوط به دستفروشی یک معضل اجتماعی بوده و این‌ها همه واقعیت‌های یک زندگی شهری است که باید مدیریت و اصلاح شود.

    شهردار تهران با اشاره به دستفروشی در محور 15 خرداد، بیان کرد: یک و نیم میلیون شهروند از این محور عبور می‌کنند که در گذشته دستفروشان برای آن‌ها مزاحمت‌های زیادی را ایجاد می‌کردند به همین دلیل ما آن‌ها را ساماندهی کردیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو